kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۰۸۶
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴

عارف نمی‌خواهد ریاست شورای سیاستگذاری اصلاحات را واگذار کند(خبر ویژه)

یک روزنامه زنجیره‌ای از ادامه اختلاف بر سر تداوم یا انحلال شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و نیز تداوم ریاست با برکناری عارف از ریاست این مجموعه خبر داد.



روزنامه آرمان از قول علی صوفی نوشت چالش‌هایی بین برخی از احزاب و شورای عالی اصلاحات به وجود آمده بود که با گذشت زمان به مرور حل خواهد شد. تعدادی از اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و چند حزب، ادامه کار شورای عالی سیاستگذاری را مفید نمی‌دانستند ولی نهایتا مصوب شده است.
علی تاجرنیا  هم گفت اجماع به دست نیامده و دوسوم اعضای شورای هماهنگی اصلاحات به ادامه شورای عالی سیاستگذاری رأی داده‌اند.
اما آرمان در گزارشی نوشت: ساعاتی پس از انتشار خبر، احمد حکیمی‌پور عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: «برخلاف خبری که  ریاست دوره‌ای شورا اعلام کرده، الحاق شورای هماهنگی به ساز و کار شورای عالی سیاستگذاری مورد تصویب قرار نگرفته است.» وی افزود: «متاسفانه برخلاف خبری که از زبان ریاست دوره‌ای شورا بعد از جلسه اعلام شد، در این جلسه درباره الحاق شورای هماهنگی به ساز و کار شورای عالی سیاستگذاری مباحث مطروحه به بحث نهایی جهت رای‌گیری نرسید و اصولا هیچ مصوبه‌ای به همراه نداشت.
آرمان می‌افزاید: 12 شهریورماه بود که انتخاب به نقل از محمدرضا عارف رئیس شورای سیاستگذاری اصلاحات نوشت: «رئیس شورای سیاستگذاری  را خود اعضای شورا تعیین می‌کنند، بعد از این که شورای سیاستگذاری تشکیل شد، اولین کارش انتخاب رئیس  و هیئت رئیسه خواهد بود.» که در جلسه یکشنبه این امر محقق نشد. اما عارف اظهاراتی داشت که می‌توان از آن چنین برداشت کرد که او ظاهرا تمایلی به ترک ریاست شورای سیاستگذاری ندارد. او چنین گفت: «یکی از دستاوردهای ارزشمند جریان اصلاحات در انتخابات اخیر تشکیل شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بود و عده‌ای تلاش کردند این شورا را متلاشی کنند و هر روز در رسانه‌های خودشان اخبار دروغی علیه این شورا منتشر کردند اما باید به هواداران جریان اصلاحات این نوید را بدهم که شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با جدیت به فعالیت خود ادامه خواهد داد.»  این اظهارات عارف با ادعای قبلی او مبنی بر تغییر ریاست شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان همخوانی ندارد و به نظر می‌رسد این جمله مبنی بر «تلاش برخی برای متلاشی کردن شورای مورد اشاره»  به منزله خط و نشان برای مخالفان عدم تغییر در ریاست شورای سیاستگذاری  اصلاح‌طلبان باشد. نباید فراموش کرد که عارف دارای مشغله‌های دیگر از جمله نمایندگی مردم تهران در مجلس است و از آنجا که در بهارستان نتوانست به کرسی ریاست دست پیدا کند بهتر است انرژی خود را صرف انسجام فراکسیون امید کند که از ابتدای مجلس دهم تا به امروز نشان داده هنوز نتوانسته به اجماع در رای دست پیدا کند.
در همین حال محمود صادقی عضو فراکسیون امید نیز به تابناک گفته است: عارف در موضعی نیست که از فراکسیون امید گلایه کند.
 عارف با فشار اصلاح‌طلبان، مجبور به انصراف در انتخابات 92 شد.