kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۷۷۹
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷
گزارش خبری تحلیلی کیهان

اظهارات کالین پاول شاهد دیگری بر ضرورت افزایش توان نظامی


سرویس سیاسی-
به تازگی ایمیلی از کالین پاول منتشر شده است که در آن وی به وجود 200 کلاهک هسته‌ای رژیم صهیونیستی اذعان می‌کند که به سمت ایران نشانه گرفته شده است؛ در چنین شرایطی چه چیزی جز توان دفاعی و تهاجمی ایران مانع شلیک این موشک‌هاست؟!
«شلیک موشک‌های بالستیک ایران با روح سازنده توافق هسته‌ای بین تهران و قدرت‌های جهانی، همخوانی ندارد ولی این وظیفه شورای امنیت سازمان ملل است تا درباره اینکه آیا شلیک این موشک‌ها نقض قطعنامه بوده است، تصمیم‌گیری کند.» اینها سخنان بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل است که رویترز آن را منتشر کرد.
در اینکه غرب و خاصه آمریکا به دنبال تضعیف توان دفاعی ایران هستند شکی نیست، این برخورد تبعیض آمیز در حالی است که برخی کشورهای منطقه به صورت علنی کلاهک هسته‌ای در اختیار دارند و یا حتی آزمایش‌های هسته‌ای انجام می‌دهند.
 پاول: اسرائیل 200 کلاهک اتمی در اختیار دارد
اخیرا یک گروه هکری، مجموعه‌ای از ایمیل‌های شخصی «کالین پاول» وزیر خارجه اسبق آمریکا را به صورت عمومی منتشر کرده‌اند. برخی از این ایمیل‌ها حاوی اطلاعات حساس و بعضا جنجال‌برانگیز است. پاول در یکی از این ایمیل‌های افشا شده، تائید می‌کند که رژیم صهیونیستی دست کم 200 کلاهک اتمی دارد.
به گزارش فارس پاول این مسئله را پارسال در ایمیلی به یکی از همکارانش گفته و مدعی شده است که این موشک‌ها ایران را نشانه رفته‌اند.
به نوشته پایگاه «لوبلاگ»، وی در ایمیلی به «جفری لیدز» از حامیان مالی حزب دموکرات، در مورد موضع «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قبال ایران، نوشته است: «مذاکرات به چیزی که او می‌خواهد، نمی‌رسد.»
وی می‌افزاید: «به هر حال، ایرانی‌ها اگر هم یک (بمب اتم) بسازند، نمی‌توانند از آن استفاده کنند. کسانی که در تهران هستند، می‌دانند که اسرائیل 200 تا دارد و همه آنها هم به سمت تهران نشانه رفته است. ما هم که چند هزار تا داریم.»
پاول در این ایمیل مدعی شده است که ایران می‌داند در صورت استفاده از بمب اتم، آمریکا به جنگ با این کشور پرداخته و موجودیت نظام ایران به خطر می‌افتد. اینکه اسرائیل بمب اتم دارد، پیش از این هم از سوی منابع مختلف تائید شده بود، اما این یکی از معدود دفعاتی است که یک مقام آمریکایی این مسئله را تائید می‌کند.
اگر توان نظامی و دفاعی ایران نبود
دشمن برجام را مقدمه کاهش توان موشکی و مقابله با جبهه مقاومت طراحی کرده و اکنون این مسئله به وضوح بر همگان روشن است که آمریکائی‌ها برای لغو تحریم‌ها، توان موشکی و حمایت از جبهه مقاومت توسط نظام اسلامی ایران را اقدامات تحریک‌آمیز در منطقه می‌دانند، لذا آنها به هرشکلی به دنبال بدعهدی و نقض پیمان هستند.
علی‌اکبر صالحی، رئیس‌سازمان انرژی اتمی می‌گوید که این روزها در لندن به سر می‌برد نیز گفته است: «گاه و بیگاه شاهد این هستیم که طرف دیگر درخواست‌هایی مطرح می‌کند که فراتر از برجام هستند. در عین حال، می‌بینیم که طرف دیگر خودش به طور کامل تعهداتی را که داده، مثلا در مورد رابطه بانک‌های بزرگ با ایران، انجام نداده است... طرح درخواست‌های زیاده‌خواهانه، اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند.»
رهبر معظم انقلاب نیز در هفتم شهریور ماه جاری در دیدار فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش با معظم‌له، مخالفت و جنجال گسترده درخصوص سامانه‌ موشکی اس۳۰۰ و یا تأسیسات حفاظت‌شده فردو را نمونه‌هایی از خباثت دشمن ملت ایران خواندند و افزودند: «سامانه‌ اس۳۰۰ ابزاری دفاعی است نه تهاجمی، اما آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را کردند که جمهوری اسلامی از این امکان برخوردار نشود.» ایشان با ذکر این نمونه به نادیده گرفته شدن کمترین حق ملت ایران توسط غرب که همان حق دفاع از خویش است، اشاره کردند.
گفتنی است شهریور سال جاری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با مسئولان و متخصصان وزارت دفاع با اشاره به محدودیت کشور درباره سلاح‌های کشتار جمعی بر اساس مبانی اعتقادی و دینی فرمودند: به غیر از این محدودیت‌ها، در بقیه‌ زمینه‌ها هیچ محدودیتی برای افزایش توان دفاعی و نظامی وجود ندارد و پیشرفت در این عرصه‌ها یک وظیفه است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به موقعیت راهبردی جمهوری اسلامی ایران و همچنین حساسیت منطقه‌ غرب آسیا و طمع دائمی قدرت‌های سلطه‌گر خاطرنشان کردند: برای تأمین امنیت ملت، کشور و آینده، باید علاوه بر توان دفاعی، توان تهاجمی را نیز افزایش داد.
به یقین اگر توان نظامی و دفاعی ایران نبود رژیم صهیونیستی لحظه‌ای در هدف قرار دادن ایران شک نمی‌کرد. یعنی همان اتفاقی برای ایران می‌افتاد که برای صدام و حزب بعث رخ داد. حال در چنین حالی چگونه است که برخی در داخل آمال آمریکا را تکرار می‌کنند و حرف از توقف توان دفاعی کشور می‌زنند؟
قدرت‌ها تا اقتدار کشور را احساس نکنند، امنیت تأمین نخواهد شد
توان موشکی و قدرت بازدارنده جمهوری اسلامی ایران رو به افزایش است و این همان هراسی است که در دل آمریکائی‌ها و صهیونیست‌ها به وجود آورده، لذا این توان هیچ‌گاه قابل مذاکره و مصالحه قرار نمی‌گیرد. مصداق آیه 60 از سوره مبارکه انفعال: «هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آنها [= دشمنان‌]، آماده سازید! و (همچنین) اسب‌های ورزیده (برای میدان نبرد)، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید! و (همچنین) گروه دیگری غیر از اینها را، که شما نمی‌شناسید و خدا آنها را می‌شناسد» نه تنها توان دفاعی کشور بلکه توان تهاجمی آن نیز باید افزایش یابد.
نه تنها توان نظامی کشور بلکه توان نظامی گروه‌های مقاومت نیز باید در راه جلوگیری از نفوذ نظام سلطه بالا برده شود کما اینکه در ادامه این آیه شریفه آمده است: «و هر چه در راه خدا (و تقویت بنیه دفاعی اسلام) انفاق کنید، به طور کامل به شما بازگردانده می‌شود، و به شما ستم نخواهد شد!»
مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل دفاعی همان قدرت تهاجمی کشور است که می‌تواند در دل دشمنان رعب و وحشت ایجاد کند. رهبر انقلاب اسلامی در دهم شهریور ماه جاری در جمع وزیر، مسئولان، محققان و متخصصان وزارت دفاع، افزایش توامان توان «دفاعی و تهاجمی» را حق مسلم و قطعی کشور دانستند و با تأکید بر لزوم ادامه‌ مسیر افزایش توان دفاعی گفتند: «در دنیایی که قدرت‌های «زورگو، سلطه‌گر و دارای کمترین جوهره‌ اخلاق، وجدان و انسانیت» حاکم هستند، و از تجاوز به کشورها و کشتار انسان‌های بی‌گناه هیچ ابایی ندارند، توسعه‌ صنایع دفاعی و تهاجمی کاملاً طبیعی است، زیرا این قدرت‌ها تا اقتدار کشور را احساس نکنند، امنیت تأمین نخواهد شد.»
توان تهاجمی کشور؛ عامل بازدارنده
قطعا پس از ایمان به امداد خداوند، عمق استراتژیک، ایمان و اعتقاد بالای نیروهای نظامی و بسیج مردمی و توان دفاعی و تهاجمی جمهوری اسلامی ایران اصلی‌ترین عوامل بازدارنده دشمنان از تجاوز به این مرز و بوم است. آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران نیز در 12 شهریور ماه جاری با اشاره به بیانات رهبری بر افزایش توان دفاعی و تهاجمی گفت: «با تلاش‌های وزارت دفاع دستاوردهایی در زمینه طراحی و ساخت انواع سامانه‌ها، تجهیزات پیشرفته موشکی، راداری، دریایی، زرهی، پهپاد و مراکز ارتباطی و همچنین سامانه‌های پدافند موشکی در بردهای مختلف داشته‌ایم. برخورداری از توان دفاعی و تهاجمی باعث رعب و وحشت دشمنان می‌شود.»
تل‌آویو و حیفا را
 با خاک یکسان می‌کنیم
اوج این اقتدار را در سخنان فرمانده کل قوا در حرم مطهر رضوی در نخستین روز سال 1392 شاهد بودیم. ایشان در آن سخنرانی با اشاره به دشمنان اصلی جمهوری اسلامی ایران فرمودند: «مرکز توطئه و اساس دشمنی با ملت ایران، دولت آمریکا است و بعد از 34 سال وقتی هنوز نام دشمن برده می‌شود ذهن ملت ایران متوجه آمریکا می‌شود.»
سپس مقام معظم رهبری در ادامه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در قواره و اندازه‌ای نیست که در صف دشمنان ملت ایران قرار بگیرد در پاسخ به تهدیدات سران این رژیم گفتند: «اگر غلطی از آنها سر بزند ایران، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد.»
کمک بی‌سابقه آمریکا
 به رژیم صهیونیستی
اما دلیل اینکه رهبر انقلاب رژیم غاصب قدس را در قواره و اندازه‌ای نمی‌دانند که بخواهد در صف دشمنان جمهوری اسلامی ایران قرار بگیرد را در اخباری که این اواخر منتشر شد به خوبی می‌توان مشاهده کرد.
24 شهریور ماه جاری رسانه به نقل از دویچه‌وله گزارش دادند: «آمریکا و رژیم صهیونیستی در مورد یک قرارداد ده ساله کمک تسلیحاتی به توافق رسیدند. بر اساس این قرارداد، اسرائیل سالانه سه میلیارد و 800 میلیون دلار کمک از آمریکا دریافت می‌کند. این توافق، حاوی برخی امتیازهای اسرائیل به آمریکاست.»
بر اساس قراردادی که بنا بر داده‌های وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه 24 شهریور امضا خواهد شد، اسرائیل از سال 2018 به بعد سالانه از آمریکا کمک نظامی به مبلغ سه میلیارد و 800 میلیون دلار دریافت خواهد کرد که بزرگترین کمک نظامی آمریکا است. این مبلغ تاکنون بر سه میلیارد و صد میلیون دلار بالغ می‌شده و دولت اسرائیل در تلاش بوده که آن را به چهار و نیم میلیارد دلار برساند.
بنا به این گزارش، دولت اسرائیل در قبال دریافت این مبلغ بی‌سابقه برخی امتیازها به واشینگتن داده است. از جمله به‌رغم رابطه سرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا، قرارداد یادشده قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و در دوران اوباما امضا خواهد شد.
FATF کجا را نشانه گرفته است؟
کارشناسان از همان ابتدای مطرح شدن قرارداد با کارگروه اقدام مالی بر این باور بودند که آمریکا از ابتدای مذاکرات به دنبال طرح مسائلی در خصوص توان دفاعی ایران و تولیدات موشکی کشور بوده تا بتواند قدرت ایران را در منطقه به شدت کاهش داده و کشور را به حاشیه ببرد که به نظر می‌رسد توافق با FATF هم در همین جهت است.
اشراف بر تبادلات بانکی کشور و الزام بانک‌های داخلی به خودتحریمی نهادهای انقلابی و خاصه نظامی کشور از جمله اهداف این قرارداد هستند که به تبع آن غرب به دنبال آن است تا عمق استراتژیک ایران و بازوهای قدرتمند آن را در منطقه کند. همان بازوهایی که از جمله عوامل بازدارنده در تهاجم دشمنان به خاک میهن است.