kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۳۸۹
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱

عید قربان هم مانع از جنایات آل سعود در یمن نشد

آل‌سعود در روز عید قربان هم دست از کشتار یمنی‌ها برنداشت و در جریان حمله هوایی به شهر «سحار» استان «صعده» در شمال یمن دست‌کم 14 نفر را شهید و ده‌ها تن دیگر را مجروح کرد.

سرویس خارجی-

هواپیماهای سعودی روز عید قربان (دوشنبه) طی هفت نوبت حمله به مناطق مختلف شهر «سحار» 14 شهروند یمنی از جمله شماری کودک و زن را کشته و شمار دیگری از آنها را زخمی کردند.
طبق گزارش‌های منتشر شده این حملات با تخریب منازل مسکونی و وارد آمدن خسارات مالی سنگین به شهروندان یمنی همراه بوده و چندین مغازه هم در این شهر تخریب شده‌اند.
این حملات وحشیانه روز دوشنبه و یک روز پس از قتل عام شهروندان یمنی توسط جنگنده‌های ائتلاف سعودی در استان‌های «حجه» و «صنعا» صورت گرفته که طی آن دست کم 40 شهروند یمنی شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.این قتل عام‌های وحشیانه پس از پیروزی‌های پی‌درپی نیروهای یمنی در استان تعز صورت می‌گیرد.
واکنش انصارالله
«حسین الحوثی» یک فرمانده یمنی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در این باره گفته، «نیروهای یمنی پس از درگیری با شبه نظامیان تروریست در استان تعز به پیشروی‌های خوبی در این منطقه دست یافتند.
به گفته وی تحولات نظامی در تعز نیروی هوایی عربستان را وادار به بمباران همه مناطق این استان و به خاک و خون کشیدن غیرنظامیان حتی در روز عید سعید قربان کرد تا مانع سیطره نیروهای یمنی بر این استان که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است شود.»
عفو عمومی
الحوثی این را هم گفته که در پی صدور قانون عفو عمومی، فرماندهی نظامی یمنی به شبه نظامیان تروریست در تعز مهلت داده تا خود را تسلیم کنند و پس از پایان این مهلت نبرد قطعی برای یکسره کردن کار آنها آغاز خواهد شد.
این فرمانده یمنی درگیری‌های جاری در تعز را هم «شدیدترین در نوع خود» از ابتدای تجاوز عربستان علیه یمن خوانده و تصریح کرده که «عملیات در شرق و جنوب تعز همچنان جریان دارد.»
یک منبع میدانی یمنی نیز تأکید کرده که درگیری‌های شدید بین نیروهای منصور هادی و ارتش و کمیته‌های مردمی در استان الجوف و مأرب صورت گرفته که منجر به کشته شدن 22 نفر از نیروهای منصور هادی و زخمی شدن بیش از 30 تن شده است.
ده‌ها تن نیز به اسارت نیروهای مردمی انصارالله در آمده‌اند. ارتش و کمیته‌های مردمی کنترل پایگاه‌هایی در منطقه «الربیعه» در غرب استان مأرب در نزدیکی صنعا را در دست گرفته‌اند.
تک تیراندازان یمنی نیز روز گذشته چهار نفر از نیروهای مرزی ارتش عربستان را در نجران کشتند.
منابع یمنی همچنین اعلام می‌کنند که یگان موشکی ارتش یمن پایگاه نیروهای مرزی سعودی را در منطقه الطوال در جیزان هدف قرار داده است. همچنین نیروهای یمنی پایگاه هوایی «خالد بن عبدالعزیز» در منطقه خمیس مشیط در جنوب این کشور را با یک فروند موشک بالستیک «قاهر 1» هدف قرار دادند.
یک سال و نیم از تجاوز ائتلاف سعودی به یمن می‌گذرد، این تجاوز نظامی تاکنون ده‌ها هزار تن کشته و هزاران زخمی بر جا گذاشته و سعودی‌ها در این حملات بیشتر تأسیسات زیربنایی یمن را از بین برده‌اند. آل سعود در سایه سکوت و انفعال محافل بین‌المللی به جنایات خود ادامه می‌دهند.