kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۳۸۵
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰

داعش روز عید قربان 19 غیرنظامی را در کشتارگاه سر برید!

گروه تروریستی «داعش» روز عید قربان 19 جوان غیرنظامی را در یک کشتارگاه استان «دیرالزور» سوریه به طرز فجیعی سر برید.

سرویس خارجی-

گروه تروریستی داعش روز عید قربان (دوشنبه) از تازه‌ترین جنایت وحشیانه خود، تصاویری را منتشر کرد؛ در این تصاویر مراحل سر بریدن 19 جوان غیرنظامی در یک کشتارگاه به نمایش گذاشته می‌شود. داعش اتهام این افراد را «جاسوسی» اعلام کرده است. سربریدن در سلاخ‌خانه مانند گوسفند، پرونده جدیدی است که در پیشینه سیاه این گروه بدنام تروریستی ثبت می‌شود.
در تصاویر فوق، ابتدا چند نفر که لباس نارنجی به تن دارند، با دستان بسته یکی پس از دیگری مثل گوسفند، سر بریده می‌شوند. سپس، چند نفر دیگر که آنها نیز لباس نارنجی دارند و از پا آویزان شده‌اند، توسط داعش ذبح می‌شوند، ولی سر آنها کاملاً از بدن جدا نمی‌گردد!
انتشار این تصاویر در روز عید قربان، توهین به این مراسم مقدس قلمداد می‌شود. جالب است که مفتی‌های داعش دیروز (سه‌شنبه) را روز عید قربان اعلام کردند! ارتکاب چنین جنایت‌های هولناکی از سوی تکفیری‌های داعش آن هم به اسم اسلام، تردیدی باقی نمی‌گذارد که غائله داعش را برای بدنام کردن اسلام ساخته‌اند.
سرنگونی جنگنده صهیونیستی
از تحولات میدانی سوریه اما خبر رسیده که سوریه موفق به سرنگونی جنگنده رژیم صهیونیستی شده است. فرماندهی کل ارتش سوریه طی بیانیه‌ای اعلام کرد، یک فروند جنگنده بمب‌افکن «اف-16» نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد سه‌شنبه در منطقه «قنیطره» هدف آتش ‌پدافند هوایی ارتش سوریه قرار گرفت و سرنگون شد. در مورد سرنوشت خلبان این جنگنده گزارشی نرسیده است.
در این بیانیه همچنین آمده است، پدافند هوایی سوریه یک فروند پهپاد ارتش صهیونیستی را نیز در غرب شهرک «سعسع» سرنگون کرده است.
طبق مفاد بیانیه فوق، تجاوزات صهیونیست‌ها با هدف حمایت از گروه‌های تروریستی و ترمیم روحیه در هم شکسته آنها صورت گرفته است. طی روزهای اخیر حملات گروه تروریستی جبهه ‌النصره در قنیطره که توسط توپخانه و جنگنده‌های ارتش صهیونیستی حمایت می‌شد، به شکست انجامیده است.
آتش‌بس
اما آتش‌بس مورد توافق آمریکا و روسیه از ساعت هفت صبح روز عید قربان (دیروز به وقت سوریه) به اجرا درآمده است و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. حوزه دربرگیری این آتش‌بس، تمام خاک سوریه است و البته، ‌شامل مناطق تحت اشغال گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره نمی‌شود. طی یک روز اخیر هر چند در مورد نقض آتش‌بس توسط برخی گروه‌های تروریستی، خبرهایی رسیده، اما خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند که آتش‌بس همچنان برقرار است و احتمالاً ادامه خواهد یافت.
در همین حال، 21 گروه تروریستی با انتشار بیانیه‌ای مشترک، اعلام کردند که آتش‌بس مورد توافق آمریکا و روسیه را نمی‌پذیرند. «احرار الشالم» که یک گروه تروریستی تکفیری است هم پیش از همه، اعلام کرده بود که به آتش‌بس پایبند نخواهد بود.
اما، علی‌رغم این موضع‌گیری‌های صریح تروریست‌ها علیه آتش‌بس، مقامات کاخ سفید برای دولت دمشق در مورد رعایت آتش‌بس، خط و نشان کشیده‌اند! «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شده که طبق توافق آتش‌بس، دولت سوریه نمی‌تواند هیچ حمله‌ای علیه گروه‌های مسلح (تروریست‌ها) انجام دهد.
اظهارات دیروز «جان کری» وزیر خارجه آمریکا هم در نوع خود جالب توجه است؛ او گفت: رژیم سوریه از انجام هرگونه مأموریت جنگی برفراز مناطقی که مخالفان قانونی! سوری حضور دارند، منع خواهد شد.
منظور کری از مخالفان قانونی، همان گروه‌های مسلحی هستند که آنها را مخالفان میانه‌رو می‌خوانند. استفاده از اصطلاح «مخالفان قانونی» در حالی صورت می‌گیرد که هیچ کشوری مخالفان مسلح خود را قانونی نمی‌خواند و این اصطلاح که در دنیای سیاست سابقه نداشته، را وزیر خارجه آمریکا، به خاطر مطامع این کشور، باب کرده است!
مقامات روسیه نیز اعلام کرده‌اند، جنگنده‌های روسی به حملات خود علیه گروه‌های تروریستی، پس از برقراری آتش‌بس نیز ادامه خواهند داد.
«سرگئی رادسکوی»، رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه هم اعلام کرده، این کشور از پهپاد برای نظارت بر اجرای آتش‌بس استفاده خواهد کرد.
گفتنی است که علت اولیه و اصلی اجرای آتش‌بس، امدادرسانی به غیرنظامیان در شهر «حلب» اعلام شده است. در همین رابطه، وزیر خارجه روسیه گفته، عملیات امدادرسانی به حلب فوراً از مسیر «کاستیلو» آغاز خواهد شد.