kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۳۳۰
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱

تکذیب فتوا‌سازی رسانه‌های عربی درباره مناسک حج از سوی دفتر حفاظت منافع ایران در مصر

دفتر حفاظت منافع ایران در مصر در واکنش به خبرسازی کذب برخی رسانه‌های عربی در مورد صدور فتوایی از سوی مقام معظم رهبری و انجام مناسک حج از سوی یک میلیون ایرانی در کربلا و مراقد مقدسه، این شایعه را نادرست، ساختگی و افترا دانست.




به گزارش فارس، به دنبال خبرسازی کذب برخی رسانه‌های عربی در مورد صدور فتوایی از سوی مقام معظم رهبری و انجام مناسک حج از سوی یک میلیون ایرانی در کربلا و مراقد مقدسه، دفتر حفاظت منافع کشورمان ضمن تکذیب این گزارش‌ها و در واکنش به بیانیه صادره از سوی موسسه الازهر و گزارش‌های خبری در برخی رسانه‌های گروهی مصر تاکید کرد: چنین فتوایی به هیچ وجه در سال جاری یا سال‌های گذشته صادر نشده است و این مسئله نادرست، ساختگی و افتراست.
دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه فریضه حج یکی از شعائر اسلامی است و ادای مناسک حج بر همه کسانی که استطاعت آن را دارند، واجب است، افزود: زیارت امام حسین (ع) در روز عرفه در احادیث و روایات متعدد وارد شده و دارای ثواب و اجر عظیمی است و مشتاقان بسیاری در طول قرن‌ها و هر ساله در روز عرفه به سوی مرقد مطهر حضرت سید الشهداء (ع) روی می‌آورند.
بیانیه دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره می‌افزاید: بی‌کفایتی و قصور سعودی‌ها و ناامنی تحمیل شده از سوی آنان بر حجاج خانه خدا و کارشکنی و مانع تراشی آنها عامل اصلی و حقیقی عدم حضور مردم مسلمان ایران در مناسک حج امسال است.
دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در پایان خاطرنشان کرد: لازم به تاکید نیست که رسانه‌های گروهی نقش خطیری در انتقال درست و کامل وقایع و حوادث به افکار عمومی برعهده دارند و محافل حقوق بشری و رسانه‌ای باید به وظیفه انسانی و حرفه‌ای خود در قبال جان هزار انسان مظلوم و بی‌گناه ایفا کنند.