kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۳۲۹
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱

اقامه نماز عید سعید قربان در سراسر میهن اسلامی

مردم مؤمن و شریف ایران اسلامی در روز عید سعید قربان با حضور گسترده و با شکوه در مصلاها و مساجد جامع، نماز عید قربان را اقامه کردند.



به گزارش خبرنگار ما، نماز عید سعید قربان، روز دوشنبه به امامت نمایندگان ولی فقیه، ائمه جمعه و روحانیان و با حصور مردم خداجو و مؤمن در مصلاها و مساجد جامع سراسر ایران اسلامی اقامه شد.
مردم ایران اسلامی با اخلاص و صفا و مهر به سوی میعادگاه‌های اقامه نماز عید سعید قربان شتافتند و بطور یکپارچه نماز عید را اقامه کردند.
شایان ذکر است، نماز عید قربان در مشهد مقدس، قم، شیراز و شهرری؛ در جوار بارگاه‌های مطهر امام علی بن موسی الرضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت علی بن موسی(ع) و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با شکوه و عظمت خاصی اقامه شد.
در تهران، نماز عید سعید قربان به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی و با حضور اقشار مختلف مردم در دانشگاه تهران اقامه شد. در این مراسم علاوه بر ایراد خطبه‌ها توسط آیت‌الله خاتمی، حجت‌الاسلام شیخ اکرم الکعبی، دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی النجباء عراق، پیش از اقامه نماز، به سخنرانی پرداخت.
همچنین، برادران و خواهران اهل تسنن نیز در شهرها و روستاهای مختلف، با حضور پر شور در مساجد، نماز عید سعید قربان را اقامه کردند.
شایان ذکر است، سنت قربانی کردن گوسفند و پخش گوشت نذری نیز، پس از اقامه نماز عید توسط مردم ایران اسلامی انجام شد.