kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۳۲۳
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
داود میرباقری، کارگردان «مختارنامه»:

دشمنان با تبلیغات وسیع سعی می‌کنند فرهنگ حسینی(ع) را بی‌اثر نشان دهند(اخبار ادبی و هنری)

در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم و عکس چهلچراغ از «داوود میرباقری» خالق سریال‌های «امام علی(ع)» و «مختارنامه» تجلیل به عمل آمد.


 داوود میرباقری در این مراسم گفت: من به نهضت عاشورا و به عظمت و بزرگی و اعجاز این حرکت الهی بسیار می‌اندیشم و امیدوارم این احساس همواره در من بجوشد و زنده بماند تا مکاشفات عاشورایی‌ام ادامه داشته باشد.
وی افزود: گاهی حیرت می‌کنم که می‌چرخند و آثار مرتبط با عاشورا را به غیرایرانی بودن نسبت می‌دهند و توصیه می‌کنند برای تاریخ ایران نیز کاری ساخته شود و همواره در پیشگاه خودم می‌پرسم مگر می‌شود اسم حسین(ع) را از تاریخ و مملکت بزرگ ایران حذف کرد؟
میرباقری بیان کرد: دشمنان امام حسین (ع) و دشمنان تفکر عاشورایی، هر روز با تبلیغات وسیع خود سعی می‌کنند، فرهنگ حماسه حسین را بی‌اثر و بی‌محتوا نشان دهند و این حماسه تاریخ ساز را پدیده‌ای آمیخته با خشونت و دین متکی به شمشیر و جهل معرفی کنند.
این کارگردان سینما و تلویزیون در پایان صحبت‌های خود گفت: بر این باورم هر گونه هتاکی یا بی‌حرمتی و بی‌ادبی در مملکتی به وسعت ایران و تاریخ اش که خود را پیرو امام حسین (ع) و نهضت انسان ساز و عدالتخواه آن بزرگوار می‌داند، رفتاری ننگین و ناپسند است. شک نکنید کسانی که مروج این اخلاق در جامعه هستند، در نهایت به همان مسیری می‌روند که آل‌امیه‌ها و آل سعودها رفتند.