kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۳۲۲
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰

شعرهای شاعران درباره فاجعه منا رونمایی شد(اخبار ادبی و هنری)

آئین رونمایی از مجموعه شعر «منا منهای بسیاران» همزمان با سالگرد فاجعه منا برگزار شد.



در این برنامه که بیستم شهریور در فرهنگسرای مهر برگزار شد، مجموعه شعر «منا منهای بسیاران» با  حضور حجت‌الاسلام سید جواد مظلومی، معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، مرتضی رکن آبادی برادر شهید غضنفر رکن آبادی (سفیر سابق ایران در لبنان)، مسعود سیاح گرجی قاری بین‌المللی قرآن و از بازماندگان حادثه منا و جمعی از  اهالی فرهنگ و ادب رونمایی شد.
 حجت‌الاسلام مظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در این مراسم خطاب به شاعران حاضر در برنامه گفت: باید با ارزش‌ترین، ماندگارترین و رساترین فریادها را  شما اهالی هنر سر بدهید. شما می‌توانید با کلمات سحر انگیزتان جادو کنید. شمایی که با فریاد رسای قلم تان، مظلومیت شهدای منا را در قالب شعر و برای آیندگان به چاپ رساندید. شما با قلم خود این توفیق را به دست آوردید تا داد مظلوم  را در سر تاسر دنیا به گوش جهان برسانید. شما  این توفیق را به میل خود انتخاب کردید و پیام رسان این رسالت الهی هستید.
در پایان این برنامه، علیرضا قزوه، میلاد عرفان پور، مصطفی محدثی خراسانی، نفیسه سادات موسوی، محسن رضوانی، مهدی جهاندار و  فاطمه نانی زاد در وصف شهدای مظلوم منا شعرخوانی کردند.