kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۲۶۸
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲

رئیس سیا: عملکرد عربستان در مقابله با تروریسم قابل تقدیر است!

رئیس دستگاه جاسوسی آمریکا ضمن وارونه جلوه دادن واقعیت‌های موجود در رابطه با فعالیت‌های تروریستی در جهان، رژیم آل‌سعود را به خاطر مبارزه با تروریسم ستود!


سرویس خارجی-

«جان برنان» رئیس «سیا» طی یک گفت‌وگوی تلویزیونی، مدعی شده عربستان کشوری است که عملکرد خوبی در مقابله با تروریسم دارد! وی از اطلاعات خارجی عربستان (دستگاه جاسوسی رژیم سعودی) در راستای مبارزه با تروریسم هم تقدیر کرد! خوشبختانه برنان در شرایطی این سخنان عجیب را بر زبان می‌آورد که حتی مخاطب‌های آمریکایی هم کم و بیش نسبت به نقش عربستان در حمایت از تروریسم خبر دارند.
نقش سعودی‌ها حتی در ماجرای حملات 11 سپتامبر به قدری پررنگ بوده که حتی کنگره آمریکا تحت فشار افکار عمومی، به خانواده‌های قربانیان 11 سپتامبر اجازه داد که از رژیم آل‌سعود درخواست غرامت بکنند. از 19 عامل حملات 11 سپتامبر، 15 نفر آنها اهل عربستان بوده‌اند. اگرچه نباید فراموش کرد عامل مستقیم این حملات خود آمریکا و رژیم صهیونیستی بودند تا زمینه آغاز جنگ در خاورمیانه با حمله به عراق و افغانستان فراهم شود.
در تحولات پس از 11 سپتامبر نیز پرونده رژیم سعودی مثل آمریکا، در ارتباط با حمایت از تروریسم، سیاه است؛ این رژیم علاوه بر اینکه در چارچوب آموزه‌های ضد بشری «وهابیت» از تروریست‌های جور واجور در جهان، حمایت ایدئولوژیکی کرده، مقادیر زیادی وجه نقد و تسلیحات در اختیار آنها قرار داده است.
البته در سایه اطلاع‌رسانی رسانه‌های آزاد، مردم آمریکا کم و بیش به ماجرا پی برده‌اند. به نوشته روزنامه منطقه‌ای «رأی الیوم»، حتی عربستان با صرف هزینه‌های زیاد، تلاش می‌کند وجهه خود را در آمریکا بهتر کند، اما بعید است که در این کار موفق بشود.
به گزارش تسنیم، یک گروه کارشناسی متشکل از محققان، اصحاب رسانه و نیز دیپلمات‌های سابق از طریق یک موسسه آمریکایی، مسئولیت اجرای این برنامه (بهبود وجهه عربستان) را به عهده گرفته‌اند.