kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۱۶۹
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹

شورش و اعتصاب سراسری ‌در زندان‌های آمریکا

زندانیان آمریکایی در اعتراض به شرایط نامناسب زندان‌های این کشور دست به اعتصاب زدند.




رسانه‌های داخلی آمریکا اعلام کردند که شورش‌های گسترده‌ای در زندان‌های مختلف این کشور شکل گرفته و براساس گزارشات، تنش‌ها در سه زندان ایالت فلوریدای «هولمز»، «گالف» و «مایو»، باعث شده که زندانیان در سلول‌های خود حبس شوند و تحت نظارت شدید قرار گیرند. به گزارش صدا وسیما، بیش از 400 زندانی بازداشتگاه «هولمز» در شمال غرب فلوریدا در شورش این زندان مشارکت داشتند، به علاوه زندانیان ایالت‌های «آلاباما»، «تگزاس» و «کارولینای جنوبی» هم دست به اعتصاب زدند.
شورش‌ها و اعتصابات پس از آن شکل گرفت و گسترده شد که در شبکه‌های اجتماعی موج جدیدی از تشویق‌ها برای آغاز چنین حرکت‌هایی میان زندانیان آغاز شده بود.
جمعیت زندانیان در آمریکا به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. براساس آمارهای اعلام شده، بیش از دو میلیون و 200 هزار نفر آمریکایی در حال حاضر پشت میله‌های زندان به سر می‌برند و این کشور رتبه نخست را در جهان از لحاظ شمار زندانیان، به خود اختصاص داده است.
اعتصاب غذای افشاگر اسناد سری
 «چلسی منینگ»، افشاگر اسناد سری و محرمانه ارتش آمریکا که به اتهام افشای هزاران سند محرمانه نظامی، به 35 سال حبس محکوم شده، دست به اعتصاب غذا زده است.
«مینینگ» بعد از اعلام اعتصاب غذا، به شبکه «ساپورت نتوورک» گفت: من به کمک احتیاج دارم. من دیگر نمی‌توانم اینجا بمانم. آنها در زندان مرا مورد اذیت و آزار قرار می‌دهند.