kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۱۶۸
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵

انفجار 2 بمب در جمع شیعیان بغداد 35 شهید و 44 زخمی ‌برجای گذاشت

تروریست‌های داعش با انفجار دو بمب در میان اجتماع شیعیان در پایتخت عراق، 35 نفر را شهید و 44 تن دیگر را مجروح کردند.




همانطور که پیش‌بینی می‌شد، با تاخیر افتادن عملیات نیروهای مسلح عراق علیه تکفیری‌ها در شمال این کشور، عناصر وابسته به داعش در بغداد مردم را به خاک و خون کشیدند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، در آخرین ساعات روز جمعه دو بمب‌گذار انتحاری داعش به طور جداگانه و با فاصله زمانی کوتاه از یکدیگر، جمعیت شیعه حاضر در خیابان فلسطین بغداد را با انفجار جلیقه انفجاری و خودروی بمب‌گذاری شده هدف قرار دادند. داعش مسئولیت این جنایت را برعهده گرفت. پیامدهای این دو انفجار، جان باختن 35 غیرنظامی و جراحت 44 تن دیگر و ایجاد حریق در محل بود.تروریست‌های داعش بر اساس آموزه‌های وهابیت، هرکس غیر از خودشان را کافر و ریختن خون آنها را مباح می‌دانند.پیش از این کارشناسان با اشاره به پیروزی بزرگ نیروهای مسلح عراق در «القیاره»، وقوع انفجارهای خونین در بغداد را پیش‌بینی کرده بودند.
علت عقب افتادن عملیات موصل، سنگ‌اندازی آمریکا در مسیر اجرای این عملیات است، آمریکا می‌خواهد به جای بسیج مردمی، تفنگداران آمریکایی را در این عملیات شرکت دهد پیش از این حدود 200 تفنگدار در پایگاه «اسد» استان الانبار حضور داشته‌اند، اما واشنگتن به بهانه عملیات موصل، 400 تفنگدار آمریکایی دیگر را نیز به شمال عراق اعزام کرده است.
با توجه به این تحرکات مشکوک آمریکا، به نظر می‌رسد که پایان داعش در عراق، پایان دردسرهای مردم عراق و پایان تهدیدات امنیتی نخواهد بود، زیرا واشنگتن از هم‌اکنون خواب‌هایی را برای این کشور جنگ زده دیده است.