kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۰۶۸
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴

بسیج زمان عملیات‌الشرقاط را اعلام‌کردسرکردگان‌داعش‌گریختند

در پی اعلام قریب‌الوقوع بودن عملیات آزادسازی شهر «الشرقاط» در استان صلاح‌الدین، سرکرده‌های داعش از این شهر گریختند.

 
 سرویس خارجی-

«علی الحسینی» سخنگوی نیروهای «بسیج مردمی» اعلام کرده، عملیات آزادسازی «الشرقاط» در شمال استان صلاح‌الدین، پس از عید قربان آغاز می‌شود. دوشنبه (پس‌فردا) روز عید قربان است.
به گفته الحسینی فرماندهی  عملیات استان صلاح‌الدین پس از هماهنگی با دیگر نیروهای مسلح، به این نتیجه رسید که پس از عید قربان این عملیات کلید بخورد.پیش از این نیز هواپیمای ارتش عراق با ریختن اعلامیه بر فراز الشرقاط، از مردم خواسته بودند این شهر را ترک کنند.در ارتباط با شرایط تروریست‌ها در داخل شهر الشرقاط نیز «محمد الخطاب» سخنگوی «گردان‌های جهاد» وابسته به بسیج مردمی عراق گفت: «براساس اطلاعات محرمانه، بیشتر فرماندهان داعش از «الشرقاط» گریخته‌اند.»وی گفت که برای خروج غیرنظامیان از الشرقاط هم گذرگاه‌هایی در نظر گرفته شده است.
محمد الخطاب در ارتباط با زمان آغاز عملیات نیز گفت: «با تکمیل همه آمادگی‌های نظامی، ما منتظر اعلام زمان آغاز عملیات از سوی «حیدرعبادی» فرمانده کل نیروهای مسلح هستیم و زمان این عملیات بسیار نزدیک است.»
خبر دیگر از عراق اینکه، واشنگتن اعلام کرده حدود 400 نظامی جدید با هدف مشارکت در عملیات موصل، در عراق مستقر کرده است. پیش از این هم اعلام شده بود که حدود 200 تفنگدار آمریکایی در پایگاه «اسد» استان‌ «الانبار» حضور دارند.