kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۰۶۳
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳

هلاکت سرکرده اصلی «جیش‌الفتح» در استان حلب

سرکرده اصلی ائتلاف گروه تروریستی «جیش‌الفتح» طی حمله موشکی هواپیماهای ناشناس در استان «حلب» به هلاکت رسیده است.


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، پناهگاه سری «ابوعمر سراقب» در روستای «کفرناحا» واقع در استان حلب دیروز هدف حمله موشکی هواپیماهای ناشناس قرار گرفت و این سرکرده اصلی جیش‌الفتح به همراه شماری از سرکرده‌های رده پایین این گروه تروریستی به هلاکت رسید.
سراقب را «ابوهاجر الحمصی» و «ابوخالد لبنان» هم می‌خواندند. جیش‌الفتح یک گروه ائتلافی متشکل از 22 گروه تروریستی است که با حمایت‌های غرب، ترکیه و آل‌سعود برای جلوگیری از آزادسازی حلب تشکیل شده است.
خبرگزاری تسنیم نیز به نقل از «المیادین» در ارتباط با این سرکرده گزارش داده که «سراقب پیش از این، از فرماندهان «جبهه النصره» بوده و از جانب این گروه تروریستی، امارت «ادلب» را در اختیار داشته است.»
روستای «کفرناحا» حدود 10 کیلومتر با شهر حلب فاصله دارد. شمار سرکرده‌هایی که در زمان حمله به پناهگاه، حضور داشته‌اند، 15 نفر اعلام شده است. از این تعداد معلوم نیست چند سرکرده کشته شده‌اند.
عملیات موفقیت‌آمیز مقاومت
نیروهای مقاومت هم طی عملیاتی، از سه محور دست به پیشروی در منطقه «الراموسه» زدند و موفق شدند این منطقه را در جنوب «حلب» به صورت کامل در اختیار خود بگیرند.
همزمان با آن، نبرد شدیدی میان نیروهای مقاومت و ارتش سوریه از یک سو و تکفیری‌ها در حومه «خان طومان» ادامه دارد.
هم‌اکنون مناطق جنوبی حلب به طور کامل در اختیار نیروهای مقاومت و ارتش سوریه قرار دارد. به اعتقاد کارشناسان نظامی، آزادسازی حلب می‌تواند به تمام شدن قائله تکفیری‌ها در سوریه منجر شود.
در استان «لاذقیه» نیز نیروهای سوری تروریست‌ها را از برخی ارتفاعات عقب راندند.
ترکیه
خبر دیگر اینکه نیروهای ارتش ترکیه که طی هفته‌های اخیر با عملیاتی تحت عنوان «سپر فرات» وارد شمال سوریه شده‌اند، مناطق و روستاهای تازه‌ای را در منطقه «قندره» استان حلب اشغال کرده‌اند. پیش از این ترکیه «جرابلس» را اشغال کرده بود. ارتش ترکیه هر منطقه‌ای را که اشغال می‌کند، در اختیار ارتش آزاد قرار می‌دهد! حملات داعش به ترکیه باعث شده این کشور طی چند ماه گذشته دست از حمایت آنها برداشته و آنها را با تروریست‌های ارتش آزاد جایگزین کند.
در همین حال، با چراغ سبز مجدد آمریکا به ترکیه برای جولان دادن در شمال سوریه، «رجب طیب‌اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در آخرین اظهارات خود، بار دیگر مواضع خصمانه‌ای را علیه «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه اتخاذ کرد. «مولود چاوش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه هم نقش پررنگ کشورش در حمایت از تروریست‌ها طی پنج سال اخیر در سوریه را نادیده گرفت و طی اظهاراتی همه پیامدهای این مداخلات را متوجه شخص «بشار اسد» کرد و او را مسئول مرگ 600 هزار سوری خواند!
سایر رویدادها
* شماری از افراد بیمار ساکن دو شهرک شیعه‌نشین تحت محاصره «فوعه» و «کفریا» در قبال خروج مجروحان تروریست‌ها از شهرک «مضایا»، توانستند از فوعه و کفریا خارج شوند.
* وزارت خارجه سوریه اعلام کرد، به کارگیری گازهای سمی در محله «السکری» حلب، کار گروه‌های تروریستی بوده است.
* کرملین اعلام کرد، مذاکرات روسیه و آمریکا در مورد سوریه، هنوز نهایی نشده است.
* دیروز همزمان با مذاکرات «جان کری» و «سرگئی لاوروف» وزرای خارجه آمریکا و روسیه بر سر سوریه، واشنگتن تهدید کرد اگر این مذاکره نتیجه ندهد، آمریکا برای همیشه میز مذاکره را ترک خواهد کرد!