kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۷۵۸
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲

کره شمالی تهدیدهای آمریکا در نشست گروه 20 را با شلیک 3 موشک بالستیک به دریای ژاپن پاسخ داد

کره شمالی پس از تهدیدات قدرت‌های منطقه‌ای به سرکردگی آمریکا در نشست گروه 20، سه موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.




کره شمالی روز گذشته سه موشک بالستیک از ساحل شرقی‌اش به سمت دریای ژاپن شلیک کرد. آزمایشی که چند ساعت پس از مذاکره بر سر تهدید پیونگ‌یانگ در بین قدرت‌های منطقه‌ای در نشست گروه 20 در چین صورت گرفت.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، آزمایش روز گذشته تازه‌ترین آزمایش درسری آزمایش‌های بالستیک کره شمالی است که از آغاز سال جاری میلادی تاکنون به بیش از 10 مورد رسیده است.
ارتش کره جنوبی هم اعلام کرده که هر سه موشک از نوع موشک‌های میان برد «کلاس رودونگ» بوده و حدود 1000 کیلومتر داشته‌اند. یکی از این موشک‌ها در یک منطقه دفاع هوایی ژاپن فرود آمده است.
ارتش کره شمالی در اواخر اوت سال جاری میلادی (مرداد) نیز موشک بالستیکی رااز ساحل شرقی‌اش توسط یک زیردریایی پرتاب کرد، آن هم یک روز پس از آنکه آمریکا و کره جنوبی مانورهای نظامی مشترک سالانه خود را موسوم به «نگهبان آزادی اولچی» آغاز کرده بودند.
دولت ژاپن پس از انتشار خبر این پرتاب‌ها اعلام کرد شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن با همکاری‌های نزدیک با سئول علیه کره شمالی موافقت کرده است.
پرتاب این 3 موشک بالستیک چند ساعت پس از آن صورت گرفت که مسئله «تهدید بالقوه کره شمالی» در بین قدرت‌های منطقه‌ای در نشست گروه 20 در چین به بحث گذاشته شد.
از سوی دیگر رئیس جمهور چین در حاشیه نشست گروه 20 در شهر هانگژو در دیدار با همتای کره‌ای خود بار دیگر به مخالفت پکن با استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در کره جنوبی تأکید کرد.
از زمانی که آمریکا و کره جنوبی اعلام کرده‌اند که برای استقرار سامانه موشکی تاد تصمیم‌نهایی خود را گرفته‌اند، چین بارها مخالفت خود را با این مسئله اعلام کرده است.