kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۶۶۷
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷

واشنگتن پست: احتمال تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود دارد

روزنامه واشنگتن پست نوشت‌: به نظر می‌رسد با وجود تمامی تدابیر در نظر گرفته شده، امکان دستکاری در نتیجه انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا وجود دارد.




دونالد ترامپ نامزد جنجالی جمهوریخواهان چندی پیش  در ادامه اعتراض‌های خود به مکانیسم انتخاباتی آمریکا خواستار استقرار ناظرهای انتخاباتی برای جلوگیری از تقلب علیه خود در انتخابات آبان ماه آینده شده بود. حال به نظر می رسد که هشدار در مورد وقوع تقلب و دستکاری در نتایج تنها مختص به نامزدهای انتخابات نیست و این نگرانی طرفداران دیگری نیز در جامعه آمریکا دارد. دیروز روزنامه واشنگتن پست نیز  از امکان دستکاری نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توسط نامزد بازنده و زیر سؤال رفتن «یکپارچگی» روند رأی‌گیری در این کشور خبر داد و نوشت: «انتخابات ریاست جمهوری 2016 در آمریکا با آسیب‌پذیری‌های مهمی روبه‌رو است که می‌تواند آزمون جدیدی برای دموکراسی در این کشور باشد. با توجه به ترکیب کنونی دیوان عالی آمریکا که شامل چهار لیبرال در برابر چهار محافظه‌کار است، مرجع رسیدگی به شکایات انتخاباتی در این کشور، به ‌میزان قابل توجهی آسیب‌پذیر است.»
این گزارش می‌افزاید: «اگر یکی از نامزدهای انتخاباتی به هر دلیلی از تخلف در جریان انتخابات شکایت کند، باید درخواستی را تقدیم دادگاه عالی ایالتی کند که این تخلف انتخاباتی در آن روی داده است. در نهایت، مرجع نهایی رسیدگی به این شکایت، مانند آنچه در سال 2000 در رقابت میان جرج بوش و ال گور روی داد، دیوان عالی آمریکا خواهد بود.»
در پایان این گزارش می‌خوانیم: «در حال حاضر به‌خلاف سال 2000، هیچ گروهی اکثریت را در این دادگاه ندارد و اگر قرار باشد بر اساس رویکرد ایدئولوژیک اعضای دیوان عالی آمریکا رأی صادر شود، تصمیم‌گیری دراین‌باره به بن‌بست خواهد رسید، از این رو تصمیم‌گیری به دادگاه‌های ایالتی محول خواهد شد. این مسئله می‌تواند زمینه‌ساز تصمیمات متناقض در ایالت‌های گوناگون، بازشماری آرا و جدال‌های حقوقی شود.»