kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۳۱۴
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶
سیدعبدالملک الحوثی:

ایران کشوری است مسلمان که مواضعش با امت اسلام همخوانی دارد

رهبر انصارالله در پاسخ به برخی اتهامات علیه تهدید ایران برای منطقه اعلام کرد، ایران کشوری مسلمان است که مواضع اش با امت اسلامی همخوانی دارد.


رهبر انصارالله یمن در اولین مصاحبه خود از زمان آغاز درگیری‌ها در این کشور به برخی از مسائل مهم یمن اشاره کرد.
به گزارش ایسنا، «عبدالملک حوثی»، در مصاحبه با مجله «مقاربات السیاسیه» وابسته به مرکز پژوهش‌های استراتژیک یمن گفت: «جنگی که ائتلاف عربی به رهبری عربستان آغاز کرده برای آنها فاجعه بود گرچه خودشان فکر می‌کردند که بسیار خوب، قوی و آماده هستند.»
وی در ادامه تاکید کرد، «اگر ملت ما می‌دانستند و پیش بینی می‌کردند که چنین حملات و دشمنی در این سطح صورت خواهد گرفت. به شکلی بهتر و بیشتر خود را برای دفاع از سرزمین و آزادی‌شان آماده می‌کردند.»
رهبر انصارالله در ادامه بیان داشت، «هدف طرف مقابل (دولت مستعفی یمن و همپیمانانش)از مذاکرات در کویت تحقق آن چیزی بود که در جنگ علیه یمن موفق به رسیدن آن نشدند. «عبدالملک الحوثی» درخصوص برخی ادعاها و اتهامات مبنی بر همپیمانی انصارالله با ایران و «تهدیدات این کشور علیه منطقه و کشورهای عربی» گفت: «آنها حق ندارند که ما را به دشمنی با ایران مجبور کنند، ایرانی که کشوری مسلمان است و مواضعش با مسائل امت عربی و اسلامی همخوان است.»
رهبر انصارالله گفت: «آنها مسئله ایران و تهدیدات منطقه‌ای را مطرح کردند تا هیچ کس جرات مقابله و رویارویی با اسرائیل را نداشته باشد. بارها تکرار کرده‌ام و باز هم می‌گویم امتداد هیچ گروه‌بندی یا دستور کار خارجی نیستیم و برای منافع هیچ طرفی علیه گروه دیگری تلاش نمی‌کنیم.
70 شهید در 24 ساعت
از سوی دیگر جنگنده‌های سعودی همچنان به جنایات خود در یمن ادامه می‌دهند. رسانه‌های خبری دیروز اعلام کردند که جنگنده‌های سعودی با بمباران مناطق مختلف، در 24 ساعت گذشته بیش از 70 یمنی را شهید کردند.
در همین حال دیروز نماینده هیئت وابسته به رئیس‌جمهور مستعفی یمن اعلام کرد که این هیئت آماده است مجددا به گفت‌وگوهای صلح یمن بازگردد گفت‌وگوهای صلح یمن در کویت پس از 100 روز طول کشید اما بدون نتیجه پایان یافت.
کارشکنی سعودی‌ها و هيئت «منصورهادی» عامل اصلی ناکامی این گفت‌وگوها بود.