kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۲۷۸
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰
سخنگوی دولت:

جاسوسی عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نگران‌کننده نیست!



سخنگوی دولت در مورد حواشی اخیر تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و بازداشت یک نفر از این تیم گفت: در این مورد اطلاعات دقیق ندارم اما تا آنجایی که شنیده‌ام آن فرد به قید وثیقه آزاد شده است و این موضوع نگرانی من را کمتر کرد، چرا که اگر مطلب نگران‌کننده‌ای وجود داشت آن فرد را با قید وثیقه آزاد نمی‌کردند.
«محمدباقر نوبخت» سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه درمورد اظهار اخیر حجت‌الاسلام محسنی ‌اژه‌ای مبنی بر این که دولت تاکنون هیچ متخلفی را در موضوع حقوق‌های غیر متعارف معرفی نکرده است گفت: در این رابطه به اندازه‌ کافی صحبت کرده‌ایم و جامعه اشباع شده است و همانطور که مقام معظم رهبری تاکید دارد دولت باید از حواشی بیرون آید و نهایت استفاده را از سال پایانی فعالیت خود داشته باشد.
نوبخت همچنین تاکید کرد:‌ اگر جرمی واقع شده باشد چه ما بگوییم چه نگوییم وظیفه‌ مدعی‌العموم است که در جهت دفاع از مردم با جرم برخورد کند و دولت از هیچ فرد متخلفی حمایت نخواهد کرد. همچنین قوه قضائیه استقلال لازم را دارد تا بدون توجه به خوش آمدن و یا خوش نیامدن برخی قانون را اجرایی کند.
وی اضافه کرد:‌ مطابق گزارش یکی از روسای دستگاه‌های اجرایی حتی یک مورد خلاف قانون نبوده است، اما با توجه به اختیارات قانونی بی‌عدالتی اتفاق افتاده است و نظر رئیس‌جمهور این است که راه‌های انجام این بی‌عدالتی و بی‌انصافی‌ها برای دریافت‌های غیر‌ناعادلانه گرفته شود.
سخنگوی دولت در مورد انتقادات مطرح در رابطه با قراردادهای جدید نفتی گفت: باید اصلاح کنم که اینها چارچوب‌هایی هستند که قرار است بر اساس آنها قرارداد نفتی تنظیم شود و این الگو باید به نحوی باشد که قراردادها مناسب باشند بنابراین فرایند بررسی آن در دولت انجام می‌شود.
نوبخت همچنین در مورد حواشی اخیر مطرح شده در مورد برگزاری کنسرت‌ها گفت: بر همه واجب است که به قانون جمهوری اسلامی احترام گذاشته و قانون را رعایت کند چرا که قانون برای انجام یک کنسرت ساز و کارهایی تهیه کرده و وقتی مراحل قانونی آن انجام می‌شود نباید در برابر قانون یک تشخیص پیدا شود.
وی با بیان این که قوانین ما عرفی و شرعی هستند، اضافه کرد:‌ انتظار این است که همه به قانون احترام بگذارند و دستگاه‌های دولتی با قوت و قدرت به اتکا قانون عمل کنند. پس اگر قانون نقصی دارد باید اصلاح شود و این طور نباشد که خودمان نظرمان را اعمال کنیم.
سخنگوی دولت همچنین در مورد حواشی اخیر تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و بازداشت یک نفر از این تیم گفت: در این مورد اطلاعات دقیق ندارم اما تا آنجایی که شنیده‌ام آن فرد به قید وثیقه آزاد شده است و این موضوع نگرانی من را کمتر کرد، چرا که اگر مطلب نگران‌کننده‌ای وجود داشت آن فرد را با قید وثیقه آزاد نمی‌کردند.
نوبخت در مورد ورود شورای امنیت به موضوع توافق FATF توضیح داد:  دولت و وزارت اقتصاد در حال بررسی این موضوع هستند و به نظرم در مورد ورود شورای امنیت به این موضوع بهتر است دبیرخانه شورا توضیحات لازم را مطرح کند.
وی در رابطه با برخورد دولت با توهین‌کنندگان به رئیس‌جمهور و اعضای کابینه گفت: دولت در مورد توهین‌ها همواره سعه صدر دارد اما اتهامات ناروا را باید پیگیری کنیم.
به گزارش ایسنا، سخنگوی دولت در مورد پیگیری حقوق آسیب‌دیدگان فاجعه منا و نحوه همکاری دولت عربستان نیز گفت:‌ هیچ همکاری از طرف دولت سعودی صورت نگرفته و حجاج ما امسال هم از امنیت کافی برای انجام مناسک خود برخوردار نشدند.