kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۲۶۸
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱

هيئت رئیسه شورای شهر تهران اصولگرا باقی ماند




با برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر تهران مهدی چمران با کسب 16 رای ریاست این شورا را در یک‌سال باقی مانده عهده‌دار شد .
انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر تهران در سال آخر از فعالیت شورای چهارم دیروز به صورت علنی برگزار شد.
در رأی‌گیری هیئت رئیسه دیروز شورای شهر مهدی چمران رئیس ، مرتضی طلایی نایب‌رئیس ، پیرهادی و قناعتی منشی و تقی‌پور به عنوان سخنگو انتخاب شدند.
در این جلسه مهدی چمران با 16 رای بیشترین آرا را کسب کرد و دوباره بر صندلی ریاست نشست.
مسجد‌جامعی 14 رأی را از آن خود کرد و یکی از اعضای شورای شهر نیز رای سفید به گلدان انداخت‌.
بر اساس این گزارش ، مرتضی طلایی با 17  رأی مجدداً نایب رئیس شورای شهر تهران شد.
با رای اعضای شورای شهر همچنین پیرهادی و قناعتی به عنوان منشی‌های شورای شهر تهران انتخاب شدند.
در جلسه علنی دیروز شورای شهر تهران‌، پیرهادی و قناعتی از سوی اصولگرایان و تندگویان و سرخو از سوی اصلاح طلبان برای کسب صندلی منشی اول و دوم هیئت رئیسه به رقابت پرداختند.
در جلسه دیروز همچنین رضا تقی‌پور با 16رای برای دومین سال متوالی سخنگوی شورای شهر تهران شد.
شکایت قالیباف و چمران
ادعای واگذاری‌های حاشیه‌دار در شهرداری تهران‌، روز گذشته هم خبر‌ساز بود. از یک‌سو، نامه و لیستی منتسب به سازمان بازرسی کل کشور، حاوی  247 نفرشخص حقیقی و حقوقی منتشر شد که در آن سوالاتی درباره واگذاری املاک و تخفیف‌هایی در این واگذاری‌ها مطرح شده بود. منتشر‌کنندگان نامه مدعی بودند این همان نامه‌ای است که سازمان بازرسی کل کشور به شهرداری تهران داده است.آنها همچنین ادعا کرده بودند نامه مذکور، نامه‌ای عادی و غیرمحرمانه بوده و انتشار آن ممنوع نبوده است.
بررسی متن نامه گویای آن است که گزارش یا گزارش‌هایی مبنی بر تخلف در واگذاری‌ها به سازمان بازرسی رسیده و این نامه، در بدو امر و قبل از هر تحقیقی با هدف کشف حقیقت و اطلاع از کم و کیف ماجرا نوشته شده است.
همزمان با این اقدام و انتشار متن کامل نامه و ضمائم آن، شایع شد که مدیر سایت منتشر‌کننده‌، با شکایت قالیباف و چمران به دادگاه احضار شده است. اخبار پراکنده‌ای گویای این خبر است‌، هرچند دفتر رئیس شورای شهر و شهردار تهران، بطور رسمی این خبر را تایید نکرده‌اند و توضیح نداده‌اند که اگر نامه مذکور محرمانه نیست‌، موضوع شکایت آنها و عنوان اتهامی مشتکی عنه پرونده چیست!؟
راستگو در جلسه شورای شهر: دستگاه قضا
به اموال تمام اعضای شورا رسیدگی کند
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت که دستگاه قضا رسیدگی به اموال 31 عضو شورای شهر را در دستور کار قرار دهد.
به گزارش فارس، رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی دیروز شورای شهر گفت: از دستگاه قضا تقاضا دارم رسیدگی به اموال 31 عضو شورا را از پیش از عضویت در شورا تاکنون در دستور کار خود قرار دهد.
الهه راستگو عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران پس از پایان انتخابات هیئت رئیسه اظهار داشت: امیدوارم در یک سال باقی مانده شورا همکاری، هم‌افزایی و هماهنگی برای رفع مشکلات مردم مهمترین موضوع در دستور کار اعضا باشد.
وی در ادامه به انتشار اخبار حاشیه‌ای و کذب در خصوص واگذاری املاک نجومی به برخی اعضای شورا اشاره کرد و افزود: مطالب منتشر شده توسط برخی افراد در چند روز اخیر بازی کردن با احساسات مردم با ارائه اطلاعات غلط بود که با تمسک به استفاده ناموزون، غیراخلاقی، سیاسی‌کاری و عوام‌فریبانه از فضای مجازی توسط چند فرد فریب‌خورده و نادان صورت گرفت به گونه‌ای که می‌توان ادعا کرد یک عده کاسب و مسئله‌دار و مزدور این شیوه را در پیش گرفتند.
عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: از دستگاه محترم قضا تقاضای رسیدگی به این‌گونه رفتارهای غیراخلاقی، عوام‌فریبانه و ناشی از بی‌تقوایی را داشته چرا که تداوم این‌گونه رفتارها که بخشی از آن را در آستانه انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر شاهد بودیم، اثرات سویی را قطعا در انتخابات ریاست جمهوری به دنبال خواهد داشت.
راستگو تقاضای دیگر خود را در خصوص رسیدگی به اموال و دارایی‌های 31 عضو شورای شهر از پیش از ورود به شورا تاکنون عنوان کرد و گفت: مطمئنم این رسیدگی و اطلاع‌رسانی به مردم نشان خواهد داد که چه کسانی غارتگر اموال بیت‌المال بوده و به دنبال چه منافعی هستند.
وی این‌گونه بی‌اخلاقی‌ها در شورا را جای بسی تاسف دانست و افزود: متاسفانه این سیاسی‌کاری‌ها امروز جایگزین رفع مشکلات مردم شده و چاره‌جویی برای آن ضروری است.
راستگو خاطرنشان کرد: از افرادی که برای کمک به آن‌ور آب نادانسته و فریب‌خورده اقداماتی را به انجام رساندند می‌خواهم بنشینند و کمی تامل کنند و به فکر مردم بودن را جایگزین تفکر سیاسی و مغرضانه خود قرار دهند.