kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۲۰۴
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰

اخبار ضد و نقیض از مرگ رئیس‌جمهور ازبکستان

یک رسانه قرقیزی مدعی شده «اسلام کریم‌اف» رئیس‌جمهور ازبکستان بر اثر سکته مغزی فوت کرده است؛ این خبر اما از سوی برخی دیگر از رسانه‌ها تکذیب یا مورد تردید قرار گرفته است.


سایت روس زبان «فرغانه» اولین رسانه‌ای بود که خبر بستری شدن رئیس‌جمهور ازبکستان با عارضه خونریزی مغزی را انتشار داد و ساعاتی بعد اعلام کرد که مراحل درمانی وی مؤثر واقع نشد و کریم‌اف در سن 78 سالگی بر اثر سکته مغزی درگذشت. برخی دیگر از رسانه‌های محلی ازبکستان نیز اعلام کردند که وی روز دوشنبه بین ساعت 15 تا 16 در بیمارستان تاشکند فوت کرده است.
این در حالی است که دفتر ریاست جمهوری ازبکستان اخبار منتشر شده درباره درگذشت اسلام کریم‌اف را رد کرده است. برخی رسانه‌ها همه اعلام کرده‌اند که خبر فوت رئیس‌جمهور ازبکستان هنوز به طور رسمی از سوی دولت اعلام نشده است اما از هم‌اکنون نخست‌وزیر ازبکستان به عنوان جانشین رئیس‌جمهور تعیین شده است و شانس او از همه بیشتر است. برخی رسانه‌های بین‌المللی با استناد به تأیید و تکذیب‌های پی‌درپی این خبر اعلام کرده‌اند، احتمالا کریم‌اف فوت شده باشد.
کریم‌اف حدود 25 سال زمام حکومت ازبکستان را در دست داشت و آخرین بار در 17 اوت سال جاری (27 مرداد) در یک برنامه تلویزیونی در کنار وزیر کشور کره‌جنوبی ظاهر شده است.