kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۱۹۹
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹

نفوذ تکفیری‌ها به ارتش آلمان آکادمی «ملک فهد» در این کشور تعطیل شد

رسانه های آلمان در حالی از نفوذ «افراط‌گرایان» به بدنه ارتش این کشور ابراز وحشت و نگرانی کرده‌اند که خبر رسیده آکادمی ملک فهد وابسته به سعودی‌ها در آلمان نیز برای جلوگیری از ترویج افراط‌گری تعطیل شده است..



گزارش از رخنه و نفوذ ده‌ها تکفیری و افراطی به ارتش آلمان و پیوستن آنها به نیروهای نظامی این کشور برای آموزش نظامی و استفاده از سلاح، مسئولان این کشور را نگران کرده است. به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه «وولت آم سونتاگ»، ارتش آلمان در حال افزایش و تقویت امنیت خود برای رهگیری بهتر افراط‌گرایان احتمالی و مسئله نفوذ آنها به داخل ارتش است.» آژانس ضداطلاعات ارتش آلمان در حال بررسی و بازجویی از 64 مظنون تکفیری، 268 مظنون به افراط‌گرایی جناح راست و شش افراط‌گرای جناح چپ در نیروهای مسلح این کشور است. طبق این گزارش، مدارکی از خدمت کردن کوتاه مدت برخی از این افراط‌گرایان و حضورشان در آموزش‌های نظامی ارتش آلمان وجود دارد. احتمال داده شده هدف آنها آموزش و کسب مهارت‌های لازم نظامی و استفاده از آن برای انجام حملات تروریستی در داخل آلمان و خارج از این کشور باشد.
به دنبال انتشار این خبر، عربستان به منظور کاهش تنش میان روابط خود و آلمان تصمیم به تعطیلی آکادمی ملک فهد در این کشور گرفته است. به گزارش تسنیم به نقل از دویچه وله، آکادمی ملک فهد در شهر بن آلمان که تامین مالی آن بر عهده آل‌سعود است تا پایان سال جاری میلادی تعطیل خواهد شد. به موجب این گزارش، ساخت یک مدرسه سعودی با همین نام در برلین نیز متوقف شده است. چندی است که میان آلمان و عربستان بر سر مدرسه ملک فهد در بن تنش به وجود آمده است. مقام‌های دولتی آلمان در سال 2003 این مدرسه را به آموزش تفکرات سلفی و افراطی متهم و تهدید کردند که جواز آن را لغو خواهند کرد. تهدید تروریست‌ها برای کشورهای غربی در حالی است که این کشورها از حامیان اصلی این گروه‌ها در منطقه بوده‌اند و اکنون خطر به سمت آنها برگشته است. برخی کشورهای غربی هنوز هم دست از حمایت تکفیری‌ها برنداشته‌اند.