kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۱۴۷
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱

حزب‌الله: با آزادسازی داریا رؤیای آل‌سعود در سوریه دفن شد

یک مقام جنبش حزب‌‌الله لبنان اعلام کرده، تسلط ارتش سوریه بر منطقه «داریا» در «غوطه‌شرقی»، پایان رویای عربستان برای سرنگونی نظام «بشار اسد» بود.



«نبیل فاووق» نایب رئیس شورای اجرایی جنبش حزب‌الله لبنان تصریح کرد: آزادسازی «داریا» پایان رویای عربستان برای سرنگونی نظام سوریه است. وی گفت: (این حادثه) دلیلی روشن برای پیروزی ارتش سوریه و شکست تکفیری‌هاست.
فاووق که در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی اهل بیت(ع) در جنوب لبنان سخن می‌گفت، افزود: این یک دستاورد راهبردی، سرنوشت‌ساز و تاریخی است و نه تنها در روند مبارزه با تکفیری‌ها، تاثیری عمیق خواهد داشت بلکه در ترسیم آینده سوریه نیز موثر است.
در پی توافق میان دولت دمشق و عناصر مسلح «ارتش آزاد» تروریست‌ها در قبال تضمین امنیت جانی خود، پذیرفتند که از داریا خارج شوند و به «ادلب» در شمال سوریه بروند.
بر اساس گزارش وزارت دفاع روسیه، طی روزهای گذشته بیش از 1800 تروریست ارتش آزاد از داریا خارج شده‌اند و این منطقه به طور کامل تحت کنترل ارتش سوریه قرار گرفته است.
عملیات ارتش سوریه
ارتش سوریه و نیروهای مقاومت طی عملیاتی در جنوب استان حلب، محور امدادرسانی به تروریست‌ها در حد فاصل «خان طومان» و «ارض‌الجیس» را بستند. به گزارش تسنیم، پیشروی ارتش سوریه طی دیروز از دو محور در جریان بود.دیروز در غوطه شرقی نیز نیروهای مقاومت و ارتش سوریه پیشروی تروریست‌ها را در حومه شهرک «حرستا» در هم شکستند و تروریست‌های «جیش‌الاسلام» را به مواضع اولیه خود عقب راندند.
موضع‌گیری تحلیلگر آمریکایی علیه آمریکا
به گزارش فارس، «لوکاس رابینسون» تحلیلگر آمریکایی طی یادداشتی، مواضع واشنگتن را در قبال سوریه، به شدت به چالش کشید.
رابینسون در نشریه دانشجویی «ایندیانا دیلی استیودنت» نوشت: از آمریکا که از شاه ایران و بن لادن حمایت کرده، چه انتظاری دارید»؟
این تحلیلگر در یادداشت خود تحت عنوان «بالکانیزه کردن این بار در سوریه» افزود که اقدامات آمریکا در شمال سوریه، بخشی از طرح این کشور برای تجزیه سوریه است. منظور از بالکانیزه کردن، تجزیه کشورها به کشورهای کوچکتر است.
سایر رویدادها
* دولت آمریکا اعلام کرد، طی یک سال آینده 10 هزار آواره سوری را در خاک آمریکا می‌پذیرد.
* تلاش‌های فرانسه در شورای امنیت، در مورد محکوم کردن دولت سوریه به خاطر استفاده از سلاح شیمیایی نتیجه نداد. دمشق در حالی تحت فشار قرار می‌گیرد که تکفیری‌ها تاکنون بارها از سلاح شیمیایی استفاده کرده‌اند.