kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۰۰۹
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱
وزیر ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از اردوی تیم والیبال نشسته بانوان تاکیدکرد

نتایج کاروان ایران در المپیک ریو خوب بود، اما قانع‌کننده نیست

وزیر ورزش تاکید کرد کاروان ایران در بازی‌های المپیک 2016 ریو بعد از پانزده دوره در بازی‌های المپیک دومین رتبه خود را در بازی‌های المپیک ریو کسب کرد که این عدد خوب و از نظر من راضی‌کننده است، اما قانع‌کننده نیست.

سرویس ورزشی-

در آستانه اعزام کاروان ورزشی جانبازان و معلولان به هشتمین دوره از بازی‌های پارالمپیک ریو، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان با حضور در فدراسیون جانبازان و معلولان از اردوی تیم والیبال نشسته بانوان بازدید به عمل آورد و در جریان تمرینات آنها قرار گرفت. گودرزی، در جریان بازدید از اردوی تیم‌ ‌ملی والیبال نشسته بانوان در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد که گزیده‌ای از صحبت‌های وی در ادامه می‌آید:
* با توجه به اینکه امروز (دیروز) تیم‌ ‌ملی والیبال نشسته بانوان آخرین اردوی خود را برای شرکت در بازی‌های پارالمپیک ریو سپری می‌کنند جهت خسته نباشید و بازدید از اردوی تیم‌ ‌ملی والیبال نشسته بانوان به فدراسیون جانبازان و معلولان آمده‌ام تا این حضور موجب تقویت روحیه والیبال نشسته بانوان شود. البته در طی یکی، دو گیم که من از نزدیک شاهد آن بودم رقابت خوبی را به نمایش گذاشتند و من امیدوارم که در ریو به بهترین نتیجه‌ ممکن دست پیدا کنند.
* ضمن تشکر از محمود خسروی وفا، رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان باید بگویم که با توجه به محدودیت‌های اعتباری که کمیته‌ ملی پارالمپیک داشت و کمیته ملی المپیک  قدری از اعتبارات آنها را لحاظ نکرد و دچار مشکلات ریالی و ارزی شدند امیدوارم که در آستانه اعزام کاروان به بازی‌های پارالمپیک ریو 2016  بتوانیم شرایط راحتی را برای اعزام آنها فراهم کنیم.
* پاداش پارالمپیکی‌ها نیز همان طور که قبلا نیز اعلام کرده‌ایم  مشابه المپیکی‌ها خواهد بود و همان پاداشی که برای ورزشکاران المپیکی عنوان کردیم برای ورزشکاران پارالمپیکی نیز لحاظ خواهد شد.
* کاروان ایران در بازی‌های  المپیک 2016 ریو بعد از پانزده دوره در بازی‌های المپیک دومین رتبه خود را در بازی‌های  المپیک ریو کسب کرد که این عدد خوب و از نظر من راضی‌کننده است، اما قانع‌کننده نیست و ما باید سعی کنیم برای دوره بعد از هم اکنون برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم به نتایج بهتری دست پیداکنیم. البته در برخی از رشته‌ها با عدم  توفیقات مواجه بودیم که باید در این زمینه آسیب شناسی انجام دهیم تا برای المپیک 2020 بتوانیم شرایط بهتر و راضی کننده‌ای داشته باشیم.
* بعد از پایان بازی‌های پارالمپیک مجمع فدراسیون‌هایی که در حال‌ حاضر با سرپرست اداره می‌شوند، برگزار خواهد شد و تمام سعی‌مان بر این است که در یک فضای آرام و بدون دغدغه‌ انتخابات این فدراسیون‌ها را برگزار کنیم.
تغییراتی در رأس فدراسیون‌ها نداریم
* در خصوص وضعیت فدراسیون تکواندو و اینکه احتمال تغییر مدیریت در این فدراسیون وجود دارد یا خیر، باید بگویم چون فرایند ما دموکراتیک است، در نتیجه‌ در عزل رئیس فدراسیون تا زمانی که دوره ریاست آن به پایان نرسیده باشد وزارت ورزش  و جوانان تصمیم گیرنده نیست و اجازه دخالت در تغییرات را نمی‌دهیم. هر چه اساسنامه بگوید برای من فصل الخطاب است. بنابراین وزارت ورزش  و جوانان در رابطه با تغییر روسای فدراسیون‌هایی که در بازی‌های  المپیک ریو عملکرد موفقی نداشتند سعی می‌کند ورود پیدا نکند. ضمن اینکه تغییرات در دست ما نیست ،‌ بلکه در دست اساسنامه است.
عملکرد تکواندوکاران راضی‌کننده نبود
* از عملکرد تکواندو راضی نبودم اما به‌ هر حال کیمیا علیزاده کار بسیار بزرگی را انجام داد و رکورد بسیار خوبی را از خود ثبت کرد  ولی در خصوص آقایان و عملکرد آنها در بازی‌های  المپیک ریو باید آسیب شناسی صورت بگیرد. حتی ممکن است در کادر فنی تغییراتی نیز ایجاد شود  که البته این مسئله در اختیار فدراسیون است که در کادر فنی خود تغییراتی ایجاد کند یا خیر.
* هر کدام از روسای فدراسیون‌هایی که دوران ریاست آنها به پایان رسیده است حتما برای آنها انتخابات برگزار خواهیم کرد و اگر تا به الان انتخابات آنها به تعویق افتاده است  به خاطر فضای  المپیکی بود که دوست نداشتیم فضا رادیکالی شود.
* اینکه گفته می‌شود سید رضا افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال حق امضا ندارد، صحت ندارد و چنین چیزی نیست. معمولا خود شرکت‌ها هیئت مدیره انتخاب می‌کنند و هیئت مدیره، مدیرعامل انتخاب می‌کند و صورت جلسه به اعضای مجمع ارسال می‌شود. مجمع قبلا  ریاست آن را وزارت ورزش  و جوانان بر عهده داشت، اما بعد از اینکه دو باشگاه مجددا در اختیار وزارت ورزش  و جوانان قرار داده شد در حال‌ حاضر به محض اینکه ابهامات جزئی مرتفع شود و احکام آن صادر شود به طور قطع مدیریت وی نیز وجه قانونی پیدا خواهد کرد.