kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۹۹۳
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
تعز به‌طور کامل محاصره شد

ضرب‌الاجل 2 روزه انصارالله به مزدوران سعودی در تعز برای تسلیم

انقلابیون یمن ضمن محاصره کامل شهر تعز در جنوب این کشور با تعیین یک ضرب‌الاجل 2 روزه برای مزدوران سعودی از آنها خواستند سلاح‌های خود را زمین گذاشته و تسلیم شوند.


«حسین الحوثی»، فرمانده کمیته‌های انقلابی یمن در گفت‌وگو با فارس از محاصره کامل استان تعز در جنوب صنعا توسط رزمندگان یمنی خبر داده است.
وی گفته: «شبه نظامیان تروریست فقط 2 روز برای تحویل خود و سلاح هایشان در استان تعز فرصت دارند.»
 این فرمانده یمنی همچنین تصریح کرده که نیروهای یمنی ضمن محاصره کامل استان تعز مواضع نظامی آن را هم تحت سیطره کامل خود قرار داده‌اند و به همین دلیل هواپیماهای سعودی درصدد شکستن حلقه محاصره تروریست‌ها هستند.
 «الحوثی» با اشاره به حملات جنگنده‌های سعودی به برخی مواضع و شهادت برخی نیروهای یمنی نیز گفت: «شبه نظامیان تروریست قصد عقب‌نشینی و تحویل سلاح‌هایشان را ندارند چون به کمک هوایی عربستان برای شکستن حلقه محاصره و همچنین رسیدن نیروهای کمکی از مزدوران ائتلاف سعودی به این استان امیدوارند.»
 از سوی دیگر خبر رسیده جنگنده‏‌های سعودی 21 بار به یک پایگاه دریایی ارتش یمن در الحدیده حمله کرده‌اند. همچنین جنگنده‌های عربستان روز شنبه به یک اتوبوس حمل و نقل شهری در استان تعز حمله کرده و 10 غیرنظامی را به شهادت رسانده‌اند.
انقلابیون یمنی اما با حمله به مواضع نیروهای سعودی در ارتفاعات منطقه الشیبانی در مرز استان عسیر در جنوب عربستان توانستند شماری از نظامیان سعودی را به هلاکت برسانند و تجهیزات نظامی آنان را تخریب کنند.
مرکز اطلاع رسانی ارتش یمن اعلام کرده که نیروهای یمنی در این عملیات، مراکز دیدبانی نیروهای سعودی را منهدم و تعداد زیادی غنایم مانند خودرو و تجهیزات نظامی به دست آوردند. در این عملیات دستکم ۹ نظامی سعودی به هلاکت رسیده و نظامیان سعودی باقی مانده با فرار از مواضع خود، تجهیزات نظامی را برجا گذاشتند.
همچنین شبکه تلویزیونی المسیره از شلیک موشک‌های کاتیوشای ارتش و نیروهای مقاومت مردمی یمن به محل تجمعات تجهیزات و نظامیان سعودی در منطقه الخضراء در نجران عربستان خبر داده است.
در همین حال، یک منبع نظامی یمنی نیز از بمباران محل تجمع نیروهای قطری در نجران نزدیک مرز با یمن خبر داده و گفته نیروهای قطری در غرب سایت نظامی مخروق تجمع کرده بودند که هدف حمله موشک‌های کاتیوشا قرار گرفته و شماری از آنها کشته یا زخمی شدند.