kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۹۵۵
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵

بعد از روسیه چین هم به ارتش سوریه کمک می‌کند

علاوه بر ایران و روسیه، چین نیز با اعزام مستشاران نظامی به سوریه، عملا وارد جبهه بشار اسد شده است.


پایگاه خبری آیریش تایمز نوشت: اهداف اصلی ائتلاف روسیه، ایران و چین، مبارزه با داعش و جبهه فتح‌الشام و شرکای آن‌ها است. تا همین هفته قبل، ایران و روسیه دو پشتیبان اصلی ارتش سوریه بودند، اما چین اخیرا با اعزام دریادار عالی رتبه خود «گوآن یوفی» رئیس دفتر همکاری‌های نظامی بین‌المللی پکن به دمشق برای مذاکره با وزیر دفاع سوریه، اعلام کرد مایل است با ایران و روسیه در راستای پشتیبانی از ارتش سوریه همکاری کند.
چین پیشنهاد کرده که نظامیان سوری را آموزش دهد و کمک‌های بشردوستانه ارائه کند.
هرچند مشاوران چینی به طور معمول برای آموزش سربازان سوری درباره نحوه استفاده از سلاح‌های چینی اعزام می‌شوند، اما پیشنهاد اعزام مشاور به صورت نظام‌مند به منزله مشارکت مستقیم در جبهه سوریه به نفع دولت این کشور است.
چین و روسیه به دلیل این که هر دو عضو شورای امنیت سازمان ملل هستند، قطعنامه‌های این شورا علیه دولت سوریه را از زمان آغاز درگیری‌ها در سال 2011 وتو کرده‌اند.
گوآن همچنین با سرگئی چوارکوف افسر روسی مسئول نظامیان مستقر در پایگاه لاذقیه دیدار کرد.
این پایگاه خبری افزود: به نظر می‌رسد چین، روسیه و ایران برای مقابله با ائتلاف تروریست‌ها تحت سرکردگی جبهه احرار الشام همکاری می‌کنند.
این گروه و گروه جیش الفتح به همراه دیگر گروه‌های کوچکتر تحت حمایت عربستان مانند جیش‌الاسلام پس از دریافت مهمات، اسلحه و خودروهای زرهی از ریاض، آنکارا و دوحه با هم ادغام شدند.
روسیه، ایران و چین قصد ندارند شمال سوریه را به جیش‌الفتح، داعش و کردهای تحت حمایت آمریکا که اکنون در حسکه با دولت سوریه می‌جنگند، واگذار کنند.