kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۸۸۱
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶
با تامین بودجه و آموزش نحوه تهیه گزارش

ام‌آی‌6 و ناتو مستقیماً مدیریت رسانه‌ای تکفیری‌ها را برعهده دارند

گزارش‌های جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد ناتو و سازمان جاسوسی انگلیس (‌ام‌آی‌6) مستقیما جریان رسانه‌ای ضد سوری را هم رهبری می‌کنند.



سرویس خارجی-

از ابتدای بحران سوریه رسانه‌های غربی عربی و عبری با بسیج تمامی امکانات خود و با به‌کارگیری جدیدترین فنون رسانه‌ای به پوشش یک‌سویه و جهت‌دار بحران سوریه اقدام کرده‌اند.تحریف آشکار حوادث میدانی، سانسور گسترده جنایات گروه‌های سلفی تکفیری، چند برابر نشان دادن جمعیت معترضان، تشییع کشته‌های خودساخته و دروغین، استفاده گسترده از انواع شگردهای عملیات روانی با استفاده از تصاویر زنان و کودکان سوریه و نسبت دادن تمامی این جنایت‌ها به دولت سوریه و روسیه، بخشی از این جنگ رسانه‌ای گسترده بوده است.
به گفته رئیس شبکه العالم «‌عربستان هم که در مدیریت رسانه‌های عربی ید طولایی دارد به ایجاد شبکه گسترده رسانه‌ای در سوریه اقدام کرده و انواع شبکه‌های تلویزیونی، رادیویی، سایت‌های خبری، شبکه‌های مجازی و موبایلی به راه انداخته که همگی از یک آبشخور تغذیه می‌شدند و هدف آنها تاثیر بر افکار عمومی دنیا و تخریب چهره دولت سوریه است». در این راستا شبکه‌های غربی و بین‌المللی در اقدامی هماهنگ، گویی که اتاق فکر آنها یکی باشد،  به مقابله با دولت سوریه در صحنه بین‌الملل و منطقه پرداخته‌اند.‌»
اما گزارش جدیدی که پایگاه خبری «نیوز کلیک»  منتشر کرده جنبه دیگری از این جنگ رسانه‌ای را در سوریه با محوریت ناتو و سازمان جاسوسی انگلیس (‌ام‌آی‌6) نشان می‌دهد. این پایگاه خبری در تشریح جنگ رسانه‌ای غرب در سوریه می‌نویسد: موضوع در اینجا این نیست که آیا غیرنظامیان، از جمله کودکان، توسط بمب‌های طرفین زخمی می‌شوند یا نه. البته آن‌ها زخمی می‌شوند، موضوع کلیدی این است که بعضی‌ها فقط بر یک طرف به مثابه قربانیان جنگ تمرکز می‌کنند و به جنایاتی که آمریکا یا تروریست‌ها مرتکب می‌شوند نمی‌پردازند. چرا حملات النصره در رسانه‌های غربی نشان داده نمی‌شود؟ یا بمباران‌های ایالات متحده در سوریه چرا سانسور می‌شوند؟» «نیوز کلیک» در ادامه به انتشار گسترده عکس پسربچه خردسالی که در حلب از زیر آوار بیرون کشیده و به آمبولانس منتقل می‌شود اشاره کرده و می‌نویسد‌: «آیا این یک عمل دستکاری شده شبیه گواهی رسوای نیره دختر سفیر کویت در ایالات متحده است که در جریان جنگ عراق توسط یک بنگاه روابط عمومی تولید شد؟ گزارش آسوشیتدپرس نشان می‌دهد که جراحات وارده به این کودک و دیگران طوری که در ویدیو نشان داده می‌شود زخم‌ها و بریدگی‌های سطحی هستند. این عکس چه حقیقی باشد چه دستکاری شده، تردیدی باقی نگذاشت که از جانب کسانی به کار گرفته شده که خواهان مداخلات «انسان‌دوستانه» از نوع تجاوزات به عراق و لیبی هستند.»
در ادامه این گزارش می‌خوانیم‌: «ایالات متحده و بریتانیا بودجه مالی گروه‌های رسانه‌ای را تأمین می‌کنند که وظیفه آن‌ها ایجاد گفتمان همدردی با شورشیان و دیو ساختن از دولت سوریه است. «هلمت»، گروهی که به خاطر کار «انسان‌دوستانه» آن در رسانه‌های غربی بزرگ شده و بودجه آن توسط بریتانیا و ایالات متحده و دیگر دولت‌های ناتو تأمین شده، و توسط سازمان‌های جاسوسی مانند «ام‌‌آی‌۶» آموزش دیده، ویدیو و عکس علیه بمباران‌های سوریه و روسیه تهیه می‌کند... نیروهای النصره شرق حلب را، که زندگی عادی در آن ادامه دارد و بیش از 1/5 میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند، بمباران کرده‌اند. هیچ داستانی از بمباران‌های النصره و کشتن غیرنظامیان به خبرگزاری‌ها یا مطبوعات غربی نرسیده است. فقط داستان‌های غرب حلب، که در آغاز حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار سکنه داشت، و این تعداد این روزها بسیار کمتر هستند، در خبرها می‌آید. هدف این است که از حلب تصویری ایجاد کنند که کاملاً تحت محاصره نیروهای روسیه و نیروهای دولت سوریه است، و این واقعیت را که دو سمت حلب توسط دو سری نیروهای کاملاً متفاوت در محاصره قرار دارند، پنهان سازند.»