kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۷۸۸
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴

استقبال سعودی‌ها از حجاج عراقی با ضرب و شتم!

نیروهای امنیتی سعودی این بار حجاج عراقی را در فرودگاه مدینه منوره مورد ضرب و شتم قرار دادند و بدین ترتیب به زائران خانه خدا، خوش‌آمد گویی کردند!


شماری از حجاج عراقی در فرودگاه مدینه منوره از سوی نیروهای امنیتی سعودی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. طبق گزارش‌های منتشر شده این اهانت‌ها مقابل حجاج سایر کشورها و در فرودگاه مدینه منوره صورت گرفته است. به گزارش خبرگزاری «المسله» عراق، مقامات سعودی سه تن از مدیران یکی از کاروان‌های حجاج عراقی را بعد از بازرسی، بازداشت کرده و این افراد را از چهار روز قبل تاکنون به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند. دلیل بازداشت این افراد، همراه داشتن کتابی با عنوان «مناسک الحج» در کیف یکی از حجاج عنوان شده و نیروهای امنیتی عربستان بعد از کشف این کتاب، با انگیزه‌های طایفه‌ای حجاج عراقی را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند. همچنین نیروهای امنیتی سعودی هنگام جست‌وجو برای یافتن کتاب‌های ویژه محبان اهل بیت علیهم‌السلام، کیف‌های حجاج عراقی را پاره کرده‌اند.
بدرفتاری و رفتارهای دور از شئونات اسلامی ماموران سعودی با زائران بیت الله الحرام و حرم مطهر نبوی(ص) از لحظه ورود به سرزمین مقدس وحی تا لحظه خروج و بازگشت به کشورهایشان هر ساله در موسم‌های حج و عمره تکرار می‌شود و این رفتارهای زشت و زننده سبب می‌شود تا زائران کشورهای مختلف با خاطرات ناخوشایندی از سفر معنوی حج و عمره به کشورهایشان برگردند. اوج بی‌کفایتی و بی‌تدبیری سعودی‌ها در فاجعه منا در سال گذشته بود که هزاران زائر قربانی شدند. این مسائل باعث شده است تا جهان اسلام آل سعود را شایسته مدیریت این اماکن مقدس ندانند.