kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۷۸۴
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳

تغییر جدید در کتاب‌های درسی مصر؛ اسرائیل دوست ماست!

دولت السیسی در تازه‌ترین خدمت خود به رژیم صهیونیستی با تغییر کتاب‌های درسی، اسرائیل را «یک کشور دوست برای مصر» معرفی کرده است!


سرویس خارجی-

هنوز چند روز از اظهارات وزیر خارجه مصر که اعلام کرد کشتار کودکان فلسطینی از سوی اسرائیل تروریسم نیست نگذشته که خبر می‌رسد دولت «السیسی» در ادامه خیانت‌هایش به آرمان فلسطین اقدام دیگری را انجام داده است. به گزارش تسنیم‌، «جغرافیای جهان عرب و تاریخ معاصر مصر» عنوان کتاب جدیدی است که وزارت آموزش و پروش مصر برای سال تحصیلی 2015-2016 منتشر کرده و در آن ضمن به حاشیه بردن قضیه فلسطین، رژیم جعلی صهیونیستی را «یک کشور دوست» معرفی کرده است. بر اساس گزارش موسسه مطالعات امنیت ملی تل آویو این کتاب در واقع نوسازی راهبردی است و شامل یک فصل کامل در مورد توافق صلح با اسرائیل و به حاشیه راندن عمدی قضیه فلسطین می‌شود. این موسسه به مقایسه کتاب جدید و کتاب قدیم پرداخته و اعلام کرده که در کتاب جدید تاریخ معاصر مصر «بر خلاف گذشته صلح با اسرائیل تایید و بر اهمیت صلح در تقویت اقتصاد مصر» تاکید شده است!
بنابر این گزارش در این کتاب  همچنین، پرداختن به موضوع جنگ با اسرائیل و یا قضیه فلسطین به یک موضوع حاشیه‌ای تبدیل شده است که جز در موارد بسیار اندک نامی از آن برده نشده است. نکته جدید دیگر در این کتاب که در زمان «عبدالفتاح السیسی» منتشر شده است، مضمون «تعامل طبیعی» با اسرائیل است بر این اساس که رژیم صهیونیستی «شریک شرعی، تاریخی و راهبردی در تقویت اقتصاد مصر» است. البته این اقدامات در دولت «السیسی» که صهیونیست‌ها وی را گنج استراتژیک خود می‌دانند چندان بعید نیست. روابط مصر با صهیونیست‌ها در دوران «السیسی» بسیار گرم‌تر از دوران «حسنی مبارک» دیکتاتور برکنار شده مصر شده است.
استعفای وزیر مصری
از سوی دیگر،  وزیر رفاه مصر به خاطر فساد 55 میلیون دلاری در واردات گندم از سمت خود استعفا داد. «خالد حنفی» که از سال ۲۰۱۴ سکاندار وزارتخانه رفاه مصر شده بود، بعد از ظهر پنجشنبه طی کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که «با کمال رضایت، از سمت خود کناره‌گیری می‌کنم تا دولت فرد دیگری را مسئول تکمیل روند اصلاح و خدمت به مردم کند». این استعفا پس از آن صورت گرفت که گزارش‌های رسانه‌ای، وزیر رفاه را دست‌کم از لحاظ سیاسی در قبال تخطی صورت گرفته در ماجرای واردات گندم و استفاده از یارانه دولتی تخصیص داده شده برای کشاورزان مصری برای واردات گندم مسئول دانستند.