kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۶۴۹
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳
رسانه‌های آلمانی خبر دادند

اوج وحشت از حملات تروریستی در آلمان

بنابر آخرین تحقیقات و نظرسنجی‌های صورت گرفته وحشت شهروندان آلمانی از وقوع حملات تروریستی به بالاترین حد خود رسیده است.



تسنیم به نقل از روزنامه «فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ» نوشته، نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد دستکم دو سوم شهروندان آلمانی «می‌ترسند قربانی یک جنایت شوند» و خواستار «اقدامات امنیتی بیشتر» در کشورشان هستند. مردم آلمان که به صورت روزافزون خود را در معرض خطر ترور احساس می‌کنند می‌خواهند به وضعیت امن قبل بازگردند.
این نظرسنجی که از طرف موسسه «دموسکوپی» و به سفارش روزنامه مذکور انجام شده، حس وحشت و تهدید از جانب تروریسم را که به طور پیوسته در بین مردم آلمان در حال افزایش است نشان می‌دهد.
طبق‌ بررسی‌هایی که در سال 2011 انجام شده بود در این سال فقط 29 درصد شهروندان آلمانی می‌ترسیدند که قربانی یک جنایت شوند اما اکنون این میزان به 64 درصد افزایش پیدا کرده است. بنابراین نظرسنجی 77 درصد شهروندان آلمانی «خطر بالقوه‌ای که از طرف گروه‌های افراطی کشورشان را تهدید می‌کند بالا می‌دانند. این در حالی است که میزان این آمار در پایان دهه گذشته در بالاترین حد 55 درصد بوده است.
از طرفی دیگر 47 درصد از شهروندان آلمانی پذیرفتن تعداد بالای پناهندگان را نتیجه این خطرات از جانب تروریسم می‌دانند و از سوی دیگر دو سوم آنها بر این عقیده‌اند که اینترنت خطرات را افزایش داده است.
براساس این آمار کمترین میزان آلمانی‌ها  یعنی تنها 36 درصد آنها پرامید به 12 ماه آینده می‌نگرند و این کمترین میزان بعد از تاریخچه جنگ در این کشور است.
این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد تنها 29 درصد شهروندان آلمانی از اقدامات فعلی برای کاهش خطرات راضی هستند و 46 درصد آنها خواستار «تلاش مضاعف» در این راستا هستند. براین اساس شمار شهروندان آلمانی که بر این عقیده‌اند از مهمترین اهداف سیاست خارجی آلمان باید مشارکت در اقدامات بین‌المللی برای مبارزه با ترور و جرائم باشد به شدت افزایش پیدا کرده است.
گفتنی است چندی پیش دولت آلمان با اشاره به وجود تهدیدات تروریستی از مردم کشورش خواست تا اقدام به ذخیره‌سازی آب و مواد غذایی برای 10 روز کنند و طی این زمان جز در مواقع لزوم از خانه بیرون نیایند.
یادآوری این نکته نیز ضروری به نظر می‌رسد که تنها دلیل قدرت یافتن تروریست‌های تکفیری همین کشورهای غربی بودند که برای نابودی مقاومت و تضعیف ایران غائله داعش را به راه‌ انداختند.