kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۶۱۳
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
نیویورک تایمز:

روی جسد تک‌تک قربانیان جنگ یمن مهر و نشان آمریکا حک شده‌است

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با انتقاد از حمایت آمریکا از کشتار یمنی‌ها توسط آل سعود اعلام کرد، بر بدن تک‌تک غیرنظامیانی که در یمن کشته می‌شوند مـُهر و نشان آمریکا حک شده است.

سرویس خارجی -

شدت جنایات عربستان علیه مردم بیگناه یمن به حدی رسیده است که اخیرا آمریکا تعداد نظامیان خود در مرکز فرماندهی جنگ یمن را از 45 تن به 5 نفر کاهش داد. این در حالی است که رسانه‌های غربی نیز با انتقاد از کشورهای خود خواستار پایان حمایت از جنایت‌های آل‌سعود شده‌اند چرا که ادامه این حمایت‌ها روز به روز بر وجهه جهانی نسبت به حامیان آل‌سعود ضربه بیشتری وارد می‌کند. در این ارتباط روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به این موضوع پرداخته است. در ابتدای این گزارش آمده است: «یک بیمارستان، محل کار «پزشکان بدون مرز»، یک مدرسه، یک کارخانه‌ تولید چیپس ِسیب‌زمینی! طبق قوانین بین‌المللی این‌دست نهادها در کشور یمن را نباید آماج مشروع برای حمله‌ نظامی به شمار آورد. با این‌حال، طی روزهای گذشته این‌ها توسط بمب‌افکن‌هایی هدف قرارگرفتند که متعلق به ائتلاف نظامی به رهبری عربستان است. دراین بمباران‌ها ۴۰ غیرنظامی به قتل رسیدند.» بنابر گزارش نیویورک تایمز، ایالات متحده در این خونریزی‌ها همدستی‌ دارد، این ائتلاف نظامی را آمریکا به شیوه‌های گوناگون تقویت کرده‌است از جمله فروش تسلیحات به سعودی‌ها به منظور فرونشاندن اعتراض آنها به توافق هسته‌ای با ایران.
نیویورک تایمز در ادامه تاکید کرد: «با در نظرگرفتن ابعاد کشتار غیرنظامیان در یمن، حمایت ایالات متحده از این جنگ غیرقابل دفاع است. همانطور که سناتور «کریس مورفی» (از ایالت کانه‌تیکت) اعلام کرد، بر بدن تک تک غیرنظامیانی که در یمن کشته می‌شوند مـُهر و نشان آمریکا حک شده.» طبق این گزارش، این چهارمین حمله‌ای است که طی 12 ماه گذشته به بیمارستان‌های «پزشکان بدون مرز» صورت گرفته با آنکه طرفین مخاصمه پیشاپیش از محل دقیقِ این مراکز خبردار بوده‌اند.
این روزنامه معروف آمریکایی تاکید کرد: «رئیس‌جمهور اوباما، بدون مجوز قانونی از کنگره‌ آمریکا، از اقدامات عربستان و فروش سلاح‌های بیشتر به سعودی‌ها حمایت کرد که تا اندازه‌ای به خاطر برطرف کردن ناخشنودی ِآنها از توافق هسته‌ای با ایران بود. آقای اوباما از ابتدای تشکیل کابینه‌اش تا کنون ۱۱۰ (صد و ده) میلیارد دلار تسلیحات به سعودی‌ها فروخته که شامل هلی‌کوپترهای آپاچی و موشک‌های نظامی است؛ کارشناسان بر این باورند که بدون حمایت واشنگتن، ائتلاف نظامی عربستان زمین‌گیر می‌شد. در عوض، وزارت امور خارجه فروش یک میلیارد و 150 هزار دلار دیگر برای خرید تانک‌ها و مهمات را تصویب کرد که سلاح‌های نابود شده جایگزین شوند.»