kayhan.ir

کد خبر: ۸۲۹۹۵
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
آیت‌الله بطحایی:

علیه آمریکاحرف زدن افراطی‌گری نیست

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه استفاده از لفظ افراطی‌گری در برابر آمریکا معنایی ندارد، اکنون با آمریکا مسالمت‌آمیز برخورد می‌کنیم اما او اموال ما را برداشت می‌کند، ادامه داد: در مسأله حقوق های نجومی، عده‌ای برای خودشان دولت مستقلی تشکیل داده‌اند.


آیت‌الله سیدهاشم بطحایی گلپایگانی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با مهر، ضمن بیان اینکه آیا آقایانی که علیه آمریکا حرف زدن را افراط می‌دانند، مگر در دشمن بودن آن شک دارند؟ تصریح کرد: افراطی گری در این زمینه معنایی ندارد، آیا جز این است که ما امروز با آمریکا مسالمت آمیز برخورد می‌کنیم؟ ما چنگ و دندان به آمریکا نشان نمی‌دهیم ولی می‌گوییم چه معنایی دارد وقتی در لبنان یک اتفاقی افتاده است شما دو میلیارد دلار از دارایی ما را به این بهانه برداشت کنید؟
بطحایی گلپایگانی با تأکید بر اینکه آقایانی که می‌گویند دشمنی با آمریکا، حرکت در مسیر افراط است یک راهی پیشنهاد کنند ببینیم پیشنهاد آنها چیست؟ افزود: استفاده از این واژه افراطی هم توهینی است که ما می‌توانیم به ملتمان بکنیم، انقلابی‌گری به معنای تند و بد حرف زدن نیست. از ابتدای انقلاب تا امروز اگر اعتدال – نه نرمش در برابر دشمن - وجود نداشت انقلاب ما همان ابتدا از بین رفته بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما اگر اهل اعتدال نبودیم و اهل افراط بودیم هنوز با روسیه دعوا داشتیم، افزود: روسیه کنار کشید و غلاف کرد، ما هم کوتاه آمدیم. آمریکا هم اگر غلاف کند و دست از جنایات و شرارت‌هایش بردارد ما همان‌طور عمل می‌کنیم. ما با ملت آمریکا دعوا نداریم، چون مردم آمریکا از ما مظلوم‌تر هستند. این سیاهپوست‌های آمریکایی که در کنار خیابان تکان می‌خورند پلیس آمریکا آنها را به عنوان تروریست می‌کشد بسیار مظلوم هستند.
بطحایی گلپایگانی با بیان اینکه کار دشمن این است که تفرقه بیندازد و آب را گل آلود کند، افزود: در همین انتخابات مجلس انگ انگلیسی به یک لیست انتخاباتی زدند. این در شان نخبگان ما نیست که اینگونه با آنها برخورد کنیم. وی ادامه داد: برخی مسئولین فعلی از یک زندگی اشرافی برخوردارند، تجمل‌گرایی می‌تواند آفت بزرگی برای انقلاب محسوب شود.
وی تأکید کرد: باید از صاحبان فیش‌های حقوقی پرسید چگونه حقوق شما یک دفعه بالا رفته است؟ ارقام این حقوق‌ها از نظر فنی خیلی چیز عجیبی است زیرا اصلا ممکن نیست بتوانید فیش حقوقی را کم و زیاد کنید، چطور شده کم و زیاد کرده‌اند؟ این مساله نشان می‌دهد عده‌ای برای خودشان یک دولت مستقلی دارند. این فیش‌ها درحقیقت یک نوع سرقت بود.