kayhan.ir

کد خبر: ۸۲۹۷۳
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷

همراه با کاروان ورزشی ایران در المپیک



نتایج کامل ورزشکاران ایرانی در روز دهم المپیک
* کشتی فرنگی: حبیب‌الله اخلاقی در وزن 85‌کیلوگرم در نخستین کشتی خود حریف سوئدی‌اش را 10 بر صفر شکست داد. این کشتی‌گیر در مبارزه دوم با ضربه فنی برابر حریف روسی شکست خورد تا به گروه شانس مجدد برود. اخلاقی در شانس مجدد ابتدا سامان طهماسبی از آذربایجان را شکست داد اما در مسابقه بعدی برابر حریف آلمانی شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.
* کشتی فرنگی: بشیر باباجان‌زاده در وزن 130 کیلوگرم ابتدا حریف چینی خود را با نتیجه 3 بر یک شکست داد. وی در مبارزه دوم خود با نتیجه 3 بر یک مقابل حریف آلمانی شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد.
* والیبال: تیم ملی والیبال در آخرین بازی گروهی با نتیجه 3 بر صفر مغلوب روسیه شد تا در مرحله بعدی مسابقات با تیم ایتالیا رو در رو شود.
* وزنه‌برداری: محمدرضا براری در دسته 105 کیلوگرم، با ثبت رکورد 406 کیلوگرم در مجموع رده ششم را به خود اختصاص داد.
تکواندوکاران ایران حریفان خود را شناختند
قرعه‌کشی تکواندو در بازی‌های المپیک برگزار شد و فرزان عاشورزاده اولین نماینده ایران در المپیک خواهد بود. مبارزات تکواندو در المپیک از امروز و از ساعت 16:30 به وقت ایران، به مدت چهار روز  با حضور ۱۲۸ تکواندوکار از ۶۳ کشور  در سالن «کاریوکا 3» در منطقه بارا برگزار خواهد شد.
* در روز اول مسابقات فرزان عاشورزاده در وزن ۵۸- کیلوگرم در دور نخست چهارشنبه 27 مرداد ساعت ۱۸:۱۵ «عمر حجمی» از کشور مراکش را پیش رو دارد و در صورت برتری در این دیدار باید با برنده دیدار اسپانیا و چین مبارزه کند.
* در روز دوم کیمیا علیزاده در وزن 57-کیلوگرم زنان  با «انا زانینوویک» از کرواسی دیدار می‌کند و در صورت پیروزی باید با برنده اسپانیا و تایلند مبارزه کند، مبارزه کیمیا علیزاده با نماینده کرواسی پنجشنبه  28 مرداد ساعت 19 به وقت ایران انجام خواهد شد.
* روز سوم مهدی خدابخشی در وزن 80-کیلوگرم در گام نخست جمعه  29 مردادماه ساعت 18:15  با «میگوئل فریرا» از هندوراس مبارزه می‌کند و در صورت شکست این ورزشکار با برنده دیدار آذربایجان و مالی رقابت خواهد کرد.
* در روز آخر سجاد مردانی روز شنبه 30 مرداد ساعت 18:45 در 80+ کیلوگرم مردان در نخستین گام رو در روی «پیتا تافاتوفوا»، پرچمدار خبرساز کاروان تونگا قرار می‌گیرد و در صورت پیروزی باید به مصاف برنده دیدار گابن و انگلیس برود. مبارزه سجاد مردانی و تکواندوکار تونگا ساعت 18:45 به وقت ایران انجام خواهد شد.
براری: دو بار مجبور شدم وزنه را تغییر بدهم
محمدرضا براری پس از کسب عنوان ششمی در مسابقات المپیک 2016 ریو اظهار داشت: بعد از وزنه 220 کیلوگرمی، درخواست وزنه برای چند بار عوض شد، چرا که وزنه 231 کیلویی برنز بود اما فاصله دو ضرب من زیاد شده بود و 20 دقیقه نشستم و کمی سرد شدم. وی در پاسخ به این سؤال که چه اتفاقی برای حرکت دوم افتاد، گفت: مربی برای یک‌ضرب و دوضرب 6 بار می‌تواند وزنه را جابه‌جا کند. در دوضرب مربی من سه بار وزنه را تغییر داد و از طرفی من هم نمی‌خواستم برای 230 کیلو بیایم و می‌خواستم وزنه 232 کیلوگرمی را مهار کنم که این اتفاق افتاد. رکورد من در تمرینات 226 کیلو بود.
اخلاقی: گفته بودم می‌روم و دلیلی ندارد بمانم
حبیب اخلاقی در خصوص شکست مقابل حریف آلمانی‌اش و حذف از بازی‌های المپیک 2016 ریو، اظهارداشت: شرمنده مردم شدم، اما زحمت خودم را کشیدم. وی با انتقاد از نوع قضاوت داوران در مسابقات المپیک افزود: متأسفانه داوران نوبتی امتیاز و اخطار می‌دهند و تنها در کشتی‌های ایرانی‌ها این اتفاق می‌افتد تا ما پیروز نشویم. فرنگی‌کار وزن 85 کیلوگرم کشتی کشورمان خاطرنشان کرد: در کشتی مقابل آذربایجان هم قصد داشتند من را بازنده کنند، اما من کشتی‌گیر را بیرون بردم تا توانستم امتیاز گرفته و برنده شوم.اخلاقی در پاسخ به این سؤال که چرا از دنیای کشتی خداحافظی کرد، گفت: از قبل هم گفته بودم که بعد از المپیک می‌روم و دیگر دلیلی ندارد بمانم. وی خاطرنشان کرد: دوست داشتم مدال المپیک را هم کسب کنم، اما نشد. من برای رسیدن به مدال المپیک سال‌ها زحمت کشیدم. شرمنده مردم و کادرفنی شدم، اما اصلا کم نگذاشتم.
موسوی و مرندی در رده نخست بهترین‌های مرحله گروهی والیبال
در پایان مرحله گروهی رقابت‌های والیبال مردان بازی‌های المپیک 2016 ریو، سیدمحمد موسوی و مهدی مرندی در صدر بهترین مدافعان روی تور و دریافت‌کننده‌های مسابقات قرار گرفتند. ‌مسابقات مرحله گروهی والیبال مردان بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو در حالی به پایان رسید که سیدمحمد موسوی با میانگین 1/18 امتیاز در هر ست، در رده نخست بهترین مدافعین روی تور قرار گرفت. در رده‌بندی بهترین دریافت‌کننده‌های مسابقات هم مهدی مرندی با  53/09 درصد موفقیت رتبه نخست را در اختیار دارد و فرهاد قائمی با 48/89 درصد موفقیت در مکان سوم ایستاده است.
تکمیل پازل ناکامی‌های کشتی فرنگی
با شکست نوروزی و رضایی
امید نوروزی و قاسم رضایی با شکست مقابل حریفان خود از رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی کشتی فرنگی بازی‌های المپیک 2016  بازماندند تا پازل ناکامی های شاگردان بنا در ریو کامل شود.در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های المپیک 2016 ریو و در روز پایانی این رقابتها، دیروز‌ مسابقات اوزان 66 و 98 کیلوگرم از ساعت 17:30 آغاز شد. امید نوروزی نماینده وزن 66 کیلوگرم کشورمان در دومین دیدارش مغلوب حریف گرجستانی شد و از حضور در  نیمه‌نهایی بازماند. نوروزی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 2 بر یک  خسوس ریواس اسپینوزا از ونزوئلا را شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شد، اما در دور سوم با نتیجه 2 بر صفر مغلوب شماگی بولکوادزه از گرجستان شد و از حضور در نیمه‌نهایی بازماند.البته در این وزن با با توجه به اینکه حریف گرجستانی مقابل حریف صربستانی ضربه فنی شد، امید نوروزی از دور مسابقات کنار رفت.قاسم رضایی دیگر  نماینده کشورمان در وزن 98 کیلوگرم با شکست در دومین دیدارش مقابل حریف کوبایی از حضور در نیمه‌نهایی بازماند.رضایی نیز پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر  مقابل لوئیس پرز مورا از ونزوئلا به پیروزی رسید و راهی یک‌چهارم نهایی شد، اما در دور سوم نیز با نتیجه 4 بر صفر مغلوب دانیل یاسمانی از کوبا شد و از حضور در نیمه‌نهایی بازماند تا پازل ناکامی‌های کشتی فرنگی در المپیک ریو تکمیل شود.