kayhan.ir

کد خبر: ۸۲۹۳۶
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲

شکنجه جوانان سوری از سوی معارضان میانه‌رو!

فعالان حقوق بشر سوریه با انتشار تصاویری، از شکنجه وحشیانه جوانان این کشور به دست تروریست‌های به اصطلاح میانه‌رو خبر دادند.



به گزارش مشرق نیوز، فعالان حقوق بشر سوریه تصاویر جدیدی از شکنجه‌های وحشیانه جوانان این کشور در مناطق تحت سیطره گروه تروریستی «ارتش آزاد» منتشر کردند. انتشار این تصاویر، واکنش‌های گسترده‌ای را میان مردم سوریه درپی داشته است.
ارتش آزاد و برخی گروه‌های دیگر این کشور (سوریه) با اینکه در اقدامات غیرانسانی، پرونده سیاهی دارند، توسط آمریکا و کشورهای اروپایی، «مخالفان میانه‌رو» خوانده می‌شوند و علناً مورد حمایت گسترده مالی و نظامی قرار می‌گیرند.
حدود دو ماه قبل نیز عناصر گروه تروریستی «نورالدین زنگی» وابسته به ارتش آزاد، یک کودک 11 ساله فلسطینی را در شهرک «حندرات» استان حلب به بهانه همکاری با ارتش سوریه، سر بریدند.
بررسی کارنامه تروریست‌ها طی پنج سال اخیر در سوریه، کاملاً آشکار می‌کند که از لحاظ ارتکاب جنایت، فرقی میان آنها وجود ندارد و جداسازی آنها به تندرو و میانه‌رو یا تغییر نام آنها، فقط حیله و تاکتیک تروریست‌ها و حامیان آنها برای گول زدن افکار عمومی است.
براساس تصاویر منتشر شده توسط فعالان حقوق بشر سوریه، عناصر گروه تروریستی موسوم به «جوانان اهل سنت» وابسته به ارتش آزاد در شهر «بصری الشام» واقع در استان «درعا» (جنوب سوریه) جوانان را در بازداشتگاه‌های خود به شدت مورد ضرب و جرح قرار می‌دهند.
نیرنگ آمریکا
مقامات آمریکایی که در مورد سرنوشت 22 گروه تروریستی حاضر در شهر «حلب» که تحت نام «جنبش الفتح» متشکل شده‌اند، به شدت ابراز نگرانی می‌کنند، برای تصرف بخش‌های حساس شمالی به دست «نیروهای دموکراتیک سوریه» (کردها) سرگرم برنامه‌ریزی هستند.
به گزارش ایسنا، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا طی بیانیه‌ای، اعلام کرد که آزادی شهر «منبج» در شمال استان حلب، اقدامی مهم جهت آزادسازی شهر «رقه» به شمار می‌رود و عملیات علیه داعش در این منطقه را تسهیل می‌کند. آمریکا که نیروی هوایی خود را برای آزادسازی منبج به کار گرفته بود و به هر قیمتی می‌کوشید این شهر به دست کردهای سوری بیفتد، اکنون نیز تلاش می‌کند که رقه به عنوان مرکز خلافت خود خوانده داعش در عملیات مشترک تفنگداران آمریکایی و نیروهای دموکراتیک سوریه فتح شود و نقش ارتش سوریه و مقاومت در این عملیات بسیار کمرنگ باشد. به اعتقاد کارشناسان، آمریکا قصد دارد پس از اضمحلال داعش در سوریه، از طریق کردهای شمال و نیروهای به اصطلاح میانه‌رو، اهداف و منافع خود را در سوریه و خاورمیانه جست‌وجو کند.
هشدار به تروریستها در ادلب
از سوی دیگر خبر رسیده که جنگنده‌های ارتش سوریه با پخش اعلامیه‌هایی بر فراز شهر «جسرالشغور» در استان «ادلب»، از تروریست‌های حاضر در این شهر خواستند، سلاح‌های خود را تحویل نیروهای دولتی بدهند و تسلیم بشوند.
در ادلب همچنین طی روز دوشنبه جنگنده‌های سوری 26 بار مواضع تروریست‌ها را هدف قرار دادند. ادلب عمق استراتژیک تروریست‌ها در حلب محسوب می‌شود و در صورتی که به دست نیروهای دولتی و مقاومت بیفتد، کار «جیش الفتح» در حلب سخت خواهد شد.