kayhan.ir

کد خبر: ۸۲۸۲۰
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵

درخواست ترامپ برای استقرار ناظران انتخاباتی به منظور جلوگیری از تقلب

دونالد ترامپ ضمن متقلب خواندن دموکرات‌ها خواستار استقرار ناظرهای انتخاباتی برای جلوگیری از تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر شده است.


دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هر روز جنجال تازه‌ای می‌آفریند. اظهارات نژادپرستانه وی باعث شده معدود اظهارات درست وی نیز لابه‌لای این اظهارات گم شود. وی اخیرا اوباما و هیلاری کلینتون را به دست داشتن در ایجاد داعش متهم کرد. ترامپ روز یکشنبه نیز سیستم انتخاباتی آمریکا را به تقلب به نفع هیلاری کلینتون متهم کرد.
ترامپ در ادامه اعتراض‌های خود، به رسانه‌های آمریکایی هم حمله کرد و آنها را «متعفن» خواند. ترامپ در ادامه کلینتون را «متقلب» خواند و خواستار استقرار  ناظرهای انتخاباتی برای جلوگیری از تقلب علیه خود در انتخابات آتی شد. ترامپ با راه‌اندازی کمپینی در حال جمع کردن افراد داوطلب برای نظارت بر انتخابات است. وی  روز یکشنبه با تاکید بر پوشش غیرمنصفانه رسانه‌های آمریکایی از این نامزد جمهوریخواه، گفته بود که رسانه‌ها در حال حمایت از هیلاری کلینتون هستند. ترامپ در  صفحه توئیتر خود نوشت: «اگر رسانه‌های فاسد و متعفن، منصفانه و درست اخبار مرا پوشش داده و معنای نادرستی به الفاظ و اظهارات من ندهند، به شما می‌گویم که من با اختلاف 20 درصدی هیلاری را شکست می‌دادم.» وی یکشنبه نیز دوباره در توئیتر خود نوشت: «رسانه‌ها از من می‌خواهند که عوض شوم اما من همانی که از نظر خودم درست است هستم و تغییر نخواهم کرد.»
طبق برخی نظرسنجی‌های صورت گرفته مردم آمریکا فرقی بین ترامپ و کلینتون نمی‌بینند و اکثر مردم این کشور علاقه‌ای به این دو ندارند.