kayhan.ir

کد خبر: ۸۲۷۱۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷
شب سخت تکفیری‌ها در ادلب

جنگنده‌های سوریه به کمک روسیه60 بار مواضع تروریست‌ها را بمباران کردند

همزمان با حساس‌تر شدن نبرد در جنوب حلب، جنگنده‌های روسیه و سوریه مواضع گروه تروریستی «جیش‌الفتح» در جنوب و غرب «ادلب» را به شدت بمباران کردند.



جنگنده‌های روسی و سوری تنها طی روز شنبه 60 بار مواضع و انبارهای ائتلاف «جیش‌الفتح» را هدف قرار دادند.
این گروه متشکل از 22 گروه تروریستی است. استان ادلب عقبه تروریست‌ها برای حمله و انجام عملیات در شهر «حلب» است.
به گزارش فارس، «مهندالحاج» عضو پارلمان و فرمانده گردان «مغاویر» سوریه، پیش‌بینی کرد که به زودی پرچم سوریه در استان ادلب و حومه آن به اهتزاز درآید.
از حلب نیز گزارش رسیده، جنگنده‌های سوری تروریست‌ها را از پیشروی در برخی از محورها باز داشتند و تلاش عناصر تروریستی برای شکستن محاصره نیروهای ارتش و مقاومت را نیز بار دیگر به شکست کشاندند. به همین خاطر، تروریست‌ها مناطق مسکونی را با گلوله‌های خمپاره هدف قرار دادند!
حملات تروریست‌ها به شهر حلب، 9 کشته و 22 زخمی در میان غیرنظامیان برجای گذاشت.
در شمال استان حلب هم، هزاران نفر که پیش از این، خانه و کاشانه خود را در شهر «منبج» ترک کرده بودند، به خانه‌های خود برگشتند. «منبج» جمعه گذشته به دست نیروهای دموکراتیک سوریه (کردها) آزاد شد. تروریست‌ها در آخرین لحظات، از هزاران غیرنظامی ساکن شهر، به عنوان سپر انسانی استفاده کرده بودند، تا بتوانند سالم از منبج خارج شوند.
از «غوطه شرقی» در شرق دمشق نیز خبر رسیده، ارتش سوریه به مراکز استقرار عناصر تروریستی «جیش‌الاسلام» نزدیک شده، و به پنج کیلومتری شهر «دوما» رسیده است.
دوما پایگاه اصلی این گروه تروریستی است.