kayhan.ir

کد خبر: ۸۲۷۱۱
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷

تظاهرات مسلمانان آمریکا در اعتراض به ترور امام جماعت مسجد نیویورک

مسلمانان آمریکا با تجمع در شهر نیویورک ضمن محکوم کردن قتل امام جماعت یکی از مساجد این شهر، خواهان «اجرای عدالت» برای عاملان این جنایت شدند.

سرویس خارجی -

اقدامات تروریستی ماه‌های اخیر در آمریکا و تلاش رسانه‌ها و شماری از سیاستمداران این کشور برای ربط دادن این جنایت‌ها به اسلام و مسلمانان، اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی را در آمریکا و شماری از کشورهای اروپایی تشدید کرده است حمله به مسلمانان، آتش زدن مساجد و کمپ‌های مهاجرین و اعمال فشارهای عجیب و غریب به مسلمانان در اماکن عمومی تنها بخشی از جلوه‌‌های گسترش اسلام‌ستیزی در اروپا و آمریکا است.
در راستای همین گسترش اسلام‌هراسی «علاالدین اکونجی» ۵۵ ساله امام جماعت مسجد «فرقان» در منطقه «کوئینز»   نیویورک و همراهش حدود ساعت دو بعدازظهر شنبه به وقت محلی از ناحیه سر هدف مستقیم گلوله قرار گرفتند و کشته شدند. به گفته پلیس،  هر دو نفر از مسجد در حال بازگشت به خانه بودندکه مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. ضارب یا ضاربین مستقیما سر این دو نفر را هدف قرار داده‌اند، به همین جهت تیراندازی هدفمند انجام شده است. بر اساس این گزارش، پلیس نیویورک اعلام کرده یک مظنون را در این باره دستگیر کرده و بازجویی و تحقیقات در این باره ادامه دارد. پلیس همچنین گفته سرگرم بررسی دوربین‌های مدار بسته موجود در اطراف مسجد است.
هرچند هنوز انگیزه این تیراندازی  رسما اعلام نشده اما «نیویورک دیلی نیوز» نوشته حاضران در صحنه، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان را به دلیل موضع‌گیری علیه مسلمانان، در این حادثه مقصر دانسته‌اند.
 بعد از کشته شدن این امام جماعت، مسلمانان نیویورک با برگزاری تجمع و با سر دادن شعار و حمل دست‌نوشته‌هایی خواهان اقدام مسئولان آمریکایی برای «نجات عدالت» و حمایت از مسلمانان در برابر چنین جنایاتی  شدند.
ناآرامی در میلواکی
اما شهر دیگر آمریکا  یعنی میلواکی واقع  در ایالت ویسکانسین نیز شب ناآرامی را پشت سر گذاشته است. پس از آنکه پلیس نژادپرست آمریکا با شلیک گلوله یک مظنون مسلح را به قتل رساند، معترضان در خیابان‌های میلواکی در ایالت ویسکانسین اقدام به برپایی تظاهرات اعتراض‌آمیز کردند. پس از وقوع این حادثه معترضان با نیروهای پلیس در نزدیکی محل کشته شدن این فرد  درگیر شدند. در جریان این تظاهرات اعتراض‌آمیز یک دستگاه خودروی پلیس آمریکا به آتش کشیده شد و شیشه‌های یک خودروی دیگر نیز توسط تظاهر‌کنندگان خشمگین شکسته شد.