kayhan.ir

کد خبر: ۸۲۳۹۴
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹
رئیس اندیشکده صهیونیستی:

داعش برای مقابله با ایران مفید است /آن را نابود نکنید!

رئیس اندیشکده صهیونیستی «بگین-سادات» در یادداشتی صراحتاً خواستار حفظ گروه تروریستی-تکفیری داعش برای تضعیف قدرت روزافزون ایران در غرب آسیا شد.


سرویس خارجی-

 حالا دیگر کمتری کارشناسی تردید دارد که  گروه‌های تروریستی سلفی تکفیری در منطقه غرب آسیا به نیابت از آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران مشغول فتنه‌گری در منطقه هستند. منافع این گروه‌های تروریستی مثل داعش و القاعده چنان با منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی گره خورده که کمترین تردیدی نگذاشته که آنها  فرزند نامشروع آمریکا و رژیم صهیونیستی برای مهار قدرت ایران در منطقه هستند و درست به همین دلیل و علی رغم هیاهوی رسانه‌ای مبنی بر تشکیل ائتلاف ضد داعش و مبارزه با این گروه تروریستی سیاست اصلی رژیم صهیونیستی و آمریکا حفظ این گروه تروریستی است.
این سیاست به قدری در رژیم صهیویستی و آمریکا طرفدار دارد که «افریم اینبار» تحلیلگر ارشد مسائل غرب آسیا و و رئیس  اندیشکده صهیونیستی «بگین سادات» صراحتا نیت درونی مقامات صهیونیستی را برای حفظ داعش برملا کرد.
وی طی یادداشتی «نابود کردن» گروه تروریستی داعش را «یک اشتباه راهبردی» توصیف کرد و نوشت: «اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا اخیرا وزرای کشورهای متحدش را گرد هم جمع کرد تا آنچه را که امید دارند مرحله تعیین‌کننده در نبرد برای ریشه‌کن کردن داعش است، برنامه‌ریزی کنند. این یک اشتباه استراتژیک است.»
به گزارش فارس، رئیس اندیشکده «بگین-سادات» در ادامه نوشت: وجود یک داعش ضعیف می‌تواند منجر به کشته شدن تکفیری‌های افراطی بیشتری به دست دیگر آدم بدهای خاورمیانه و همچنین تضعیف جذابیت ایده خلافت شود. زیرا تلاش ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا برای نابود کردن خلافت داعش این ذهنیت را به وجود می‌آورد که غرب قصد از بین بردن اسلام را دارد و نفرت مسلمانان از هر چیزی که غرب نماینده آن است، بیشتر می‌کند.
«اینبار» در ادامه دلیل اصلی خود را برای حفظ گروه تروریستی داعش این گونه بیان کرد که «نابود کردن داعش باعث تقویت روسیه در سوریه و همچنین نفوذ این کشور در خاورمیانه، کنترل بیشتر ایران بر عراق و فارغ شدن حزب‌الله لبنان از نبرد با داعش می‌شود.»
در ادامه این یادداشت با بیان اینکه «ثبات در خاورمیانه به خودی خود ارزشی ندارد»، آمده است: «ثبات زمانی دلخواه ماست که منافع ما را برآورده کند. شکست داعش می‌تواند هژمونی و سلطه ایران را در منطقه افزایش داده، نقش روسیه در خاورمیانه را تقویت کرده و رژیم اسد را طولانی‌تر کند. تهران، مسکو و دمشق ارزش‌های ما را نداشته و اهمیتی برای کمک به آمریکا و غرب نمی‌دهند.»
رئیس اندیشکده اسرائیلی در پایان نوشت «رئیس جمهور آمریکا نتوانست بفهمد دشمن اصلی او در منطقه ایران است نه داعش. آمریکا با گسترش تهدید داعش، مسئولیت ایران به عنوان بازیگری که با داعش در خاورمیانه می‌جنگد را مشروعیت بخشید. دولت آمریکا قادر نبود دریابد داعش ابزاری مفید جهت تضعیف تمایلات تهران برای تسلط بر خاورمیانه است.»!