kayhan.ir

کد خبر: ۸۲۳۹۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
شبکه آمریکایی ای.بی‌.سی فاش کرد

بسیاری از سرکردگان داعش را وزارت خارجه آمریکا و بلک‌واتر آموزش داده‌اند

یک شبکه آمریکایی با انتشار تصاویر ویدئویی، فاش کرد که بسیاری از سرکرده‌های داعش قبل از اعلام موجودیت این گروه، زیر نظر کارشناسان بلک‌واتر و وزارت خارجه آمریکا، در ایالت کارولینای شمالی آموزش دیده‌‌اند.


به گزارش العالم، شبکه «ای.بی‌.سی» آمریکا با انتشار تصاویر ویدئویی، ابعاد تازه‌ای از چگونگی شکل‌گیری گروه تروریستی داعش را فاش کرد. در این نوار ویدئویی، یک فرمانده سابق پلیس تاجیکستان می‌گوید: «سرکردگان داعش پیش از اعلام موجودیت این گروه، زیر نظر کارشناسان شرکت  «بلک‌واتر» و وزارت خارجه آمریکا به مدت 11 سال آموزش دیده‌اند.»این فرمانده سابق تاجیک که بعداً به داعش پیوسته و سپس، از آن جدا شده، می‌افزاید: «دوره‌های آموزش سرکردگان داعش در یکی از مراکز شرکت «بلک‌واتر» در ایالت کارولینای شمالی برگزار می‌شده و مربی آنها یک کارشناس امور تروریسم به نام «گولمورد خالیموف» بوده است.»در ارتباط با خالیموف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا (پوجا جونجو نوالا» نیز گفت که خالیموف از سال 2003 تا سال 2014 تحت نظر این وزارتخانه، در پنج دوره آموزش  مبارزه با تروریسم در آمریکا و تاجیکستان مشارکت کرده بود. البته اظهارات خالیموف در یک نوار ویدئویی دیگر به تنهایی ثابت می‌‌کند که او در صدد آموزش برای انجام حملات علیه منافع آمریکاست نه آموزش ضدتروریسم! خالیموف در این نوار به زبان روسی می‌‌گوید: «خوک‌های آمریکایی گوش کنید! من سه بار به آمریکا رفته و دیده‌ام که چگونه نیروهای خود را برای کشتن مسلمانان آموزش می‌دهید. ما به زودی به خانه‌های شما خواهیم آمد و شما را خواهیم کشت!»این تصاویر ویدئویی و دیگر اسناد درز یافته به رسانه‌ها، نشان می‌دهد که  داعش پرونده آمریکا است. پیش از این «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا نیز به صراحت اعلام کرده که داعش را واشنگتن به وجود آورده است. در طی یک دهه اخیر تروریست‌های «داعش» با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین سلاح‌های آمریکایی، جنایات هولناکی را در منطقه آسیای غربی و دیگر مناطق مرتکب شده‌اند.
علاوه بر داعش، شبکه تروریستی «القاعده» نیز به دست عوامل «سیا» ایجاد شده بود. هدف اصلی آمریکا از ایجاد این گروه‌های تروریستی، بدنام کردن اسلام و مقابله با جمهوری اسلامی ایران است.