kayhan.ir

کد خبر: ۸۲۲۷۹
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹
برای نخستین‌بار صورت گرفت

انتشار تصاویر نظامیان انگلیسی در حال کمک به تروریست ها در سوریه

انگلیس برای نجات گروه‌های تروریستی مثل «ارتش آزاد»، نیروهای ویژه خود را به جنوب شرق سوریه اعزام کرده است.

سرویس خارجی-

 تصاویر نظامیان انگلیسی فعال در سوریه برای نخستین‌بار منتشر شد. دولت لندن شمار نامعلومی از نیروهای ویژه انگلیسی را به منطقه جنوب شرق سوریه و در مجاورت مرزهای عراق اعزام کرده است. طبق گزارش‌هایی که ذیل تصاویر نظامیان انگلیسی فعال در سوریه منتشر شده است این نیروها هم‌اکنون در پایگاه نظامی «الطناف» سوریه مستقر هستند. این تصاویر نشان می‌دهد نظامیان انگلیسی کاملا مجهز به سلاح‌های مدرن هستند. گفته می‌شود تصاویر فوق را شبکه بی‌بی‌سی منتشر کرده است.
پیش از این هم عملیات نیروهای ویژه انگلیسی در داخل خاک سوریه گزارش شده بود. انگلیس و آمریکا بخشی از تروریست‌های جنایتکار در سوریه را «مخالفان میانه‌رو» می‌نامند و مستقیما از آنها حمایت می‌کنند. «ارتش آزاد» و زیرشاخه‌های آن، از جمله گروه «نورالدین زنکی»، جزو همین مخالفان به اصطلاح میانه‌رو هستند. عناصر وابسته به گروه نورالدین زنکی اخیرا یک کودک 11 ساله فلسطینی را که «عبدالله عیسی» نام داشت، به بهانه حمایت او از ارتش سوریه، سر بریدند. در تصاویری که مربوط به لحظات آخر عمر عبدالله عیسی می‌شود، او از عناصر «نورالدین زنکی» می‌خواهد، به جای سر بریدن لااقل با گلوله او را بکشند، اما تروریست‌های سنگدل این خواسته را نپذیرفتند و این کودک مظلوم فلسطینی را سر بریدند.
در ارتباط با گروه تروریستی نورالدین زنکی دیروز نیز خبر رسید، عناصر این گروه مناطق بخش قدیمی شهر «حلب» را با گلوله‌های حاوی گاز کلر هدف قرار دادند. بر اثر این حمله، هشت نفر جان خود را از دست دادند و شماری نیز مسموم شدند.
علت تقسیم‌بندی تروریست‌ها به میانه‌رو و تندرو اما، به تحولات سال 2014 عناصر «داعش» در سوریه و عراق برمی‌گردد؛ در این سال، تکفیری‌های داعش بخشی از زشت‌ترین جنایات خود را از طریق اینترنت رسانه‌ای کردند.  تا آن زمان آمریکا و انگلیس مستقیما از داعش حمایت می‌کردند، اما از سال 2014 به بعد، این دو کشور با دستگاه‌های عظیم رسانه‌ای خود، تلاش کردند تروریست‌های مخالف دولت دمشق را به دو گروه «افراطی» و «میانه‌رو» تقسیم کنند و این مفاهیم را جا بیندازند چرا که دیگر از داعش به سبب جنایات وحشتناکی که مرتکب شده بود، نمی‌شد حمایت مستقیم کرد.از این زمان به بعد، حمایت آمریکا و انگلیس از داعش به شکل غیرمستقیم و از طریق دولت‌های عربستان و قطر و سایر دلال‌ها ادامه یافت و البته حمایت از گروه‌های به اصطلاح میانه‌رو مثل ارتش آزاد، کاملا آشکارا صورت می‌گیرد.
اما در خصوص واسطه‌گری عربستان برای ارسال سلاح برای تروریست‌ها در سوریه، دیروز خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از پایگاه اینترنتی «بالکان ان سایت» گزارش داد، دولت آل سعود از سال 2015 تاکنون چیزی حدود 207 میلیون یورو تسلیحات از مونته‌نگرو برای تروریست‌های فعال در سوریه خریداری کرده است. 250 تن مهمات و 10 هزار موشک ضد تانک، بخشی از این تسلیحات خریداری و ارسال شده به سوریه است.
در هر حال، حامیان خارجی افراد مسلح فعال در سوریه، با هیچ گروه تروریستی در این کشور ارتباط دایمی و راهبردی ندارند؛ هدف اصلی آنها، سرنگون کردن دولت «بشار اسد» است و تغییر عوامل میدانی آنها از داعش به «جبهه النصره» و سپس به «جیش‌الفتح» فقط به خاطر شرایط جهانی و منطقه‌ای است. بنابراین، در سیاست خارجی آمریکا و انگلیس، اصولا ارزش‌های انسانی و حتی جان انسان‌ها در نظر گرفته نمی‌شوند و فهرست‌هایی که آنها از گروه‌های تروریستی ارائه می‌دهند، ویژگی‌هایی مثل جنایتکار بودن و یا نبودن این گروه‌ها اصولا مد نظر قرار نمی‌گیرند.
در ارتباط با این قضیه، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، دیروز اعلام کرد، سازمان ملل باید فهرست گروه‌های تروریستی خود را به روز کند.
تحولات حلب
اما آخرین خبرها از حومه حلب حاکی است، 176 تروریست تکفیری در محور جنوبی این شهر بر اثر حمله جنگنده‌های ارتش سوریه از پای درآمدند. 37 خودروی زرهی تروریست‌ها نیز در این منطقه به دست نیروهای مقاومت و ارتش سوریه منهدم شد.
خبرنگار العالم نیز از حلب گزارش داده، ارتش سوریه و مقاومت درصدد اجرای یک عملیات گسترده برای یکسره کردن کار تروریست‌ها در حلب هستند. در همین حال، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، لایحه استقرار یک گروه نیروی هوایی روسیه در سوریه برای یک دوره نامشخص را تقدیم مجلس (دوما) کرد.
همزمان، «سامانتا پاور» سفیر آمریکا در سازمان ملل، از دولت مسکو خواست دمشق را برای توقف عملیات در حلب، تحت فشار بگذارد. به اعتقاد کارشناسان، در صورت آزادسازی حلب می‌توان با قطعیت گفت، کار تروریست‌ها در سوریه تمام است.
علاوه بر حلب، از «ادلب» نیز خبر رسیده، نیروی هوایی سوریه یک کاروان عناصر گروه تروریستی «ترکستانی» را بمباران کرده‌اند که به مرگ 60 تروریست انجامیده است.گروه ترکستانی مثل سایر تکفیری‌ها، تحت حمایت عربستان قرار دارد.