kayhan.ir

کد خبر: ۸۲۲۴۰
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
همزمان با سرکوب و کشتار مردم انقلابی بحرین

نشست ضد ایرانی در بحرین با موضوع حقوق بشر!

همزمان با سرکوب و کشتار مردم انقلابی بحرین، نشستی ضد ایرانی در بحرین، با موضوع حقوق بشر برگزار شد.



نشستی تحت عنوان «انجمن عربی حقوق بشر» برای مقابله با آنچه تهدیدات ایرانی خوانده شده، شنبه در منامه پایتخت بحرین آغاز به کار کرد.
بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی بحرین «بنا» این به اصطلاح انجمن عربی حقوق بشر تحت نظارت «احمد بن ابراهیم الملا» رئیس پارلمان بحرین برگزار می‌شود و اولین دوره آن است.
در اولین روز نشست مذکور، طرحی «عربی-خلیجی» برای مقابله با ایران اتخاذ و اعلام شد: این طرح به دنبال حمایت از تلاش‌های عربی و کشورهای خلیج (فارس) و نیز سازمان‌های مربوطه برای مقابله با خطرهای ایرانی و آثار آن بر آینده امنیت ملی  عربی و نیز جوامع آن است.
بر اساس گزارش«اسکای‌نیوز»، حدود 70 سازمان عربی و مدنی که ادعا شده در حوزه حقوق بشر فعالیت دارند در این نشست مدعی شدند ایران علیه ملت‌های سوریه و عراق مرتکب ظلم شده و باید از این اقداماتش دست بردارد.
آنها هم‌چنین مدعی شدند: طرح ایرانی که «قاسم سلیمانی» اجرای آن را بر عهده گرفته به دنبال تحقق اهداف تروریستی برای ایران در کشورهای منطقه و نیز تسلیح شبه نظامیان وابسته به ایران در کشورهای عربی است.
به گزارش فارس، اعضای شرکت‌کننده در این نشست هم‌چنین خواستار حمایت بین‌المللی از اعضای منافقین در اردوگاه «لیبرتی» (در عراق) از بمباران شدند.
 انتقاد فعالان حقوق بشری بحرین
مؤسسه دموکراسی و حقوق بشر خلیج (فارس) واقع در استرالیا در بیانیه‌ای با اشاره به شکنجه و خفقان در بحرین، از برگزاری نشست ضد ایرانی در این کشور انتقاد کرد.
مؤسسه دموکراسی و حقوق بشر خلیج (فارس) در این بیانیه با اعلام اینکه دعوتی برای شرکت در نشست «اتحادیه عربی حقوق بشر»  در خصوص «تهدیدات ایران» دریافت نکرده است، نوشت: این مسأله‌ای بسیار مسخره است. در زمانی که همچنان مقامات بحرین مانع سفر گزارشگران سازمان ملل به بحرین می‌شوند و با بازگشایی دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل با اختیارات کامل مخالفت می‌کنند، و نیز با دیدار سازمانهای حقوقی جهانی از این کشور مخالفت می‌شود، اجازه برگزاری چنین نشستی سیاسی داده می‌شود.
مؤسسه دموکراسی و حقوق بشر خلیج (فارس) از سوی شماری از فعالان بحرینی در استرالیا تأسیس شده است.