kayhan.ir

کد خبر: ۸۲۱۸۰
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲

فرمانده انصارالله: در عمق 50 کیلومتری خاک عربستان با سعودی‌ها می‌جنگیم

به گفته فرمانده انصارالله نیروهای ویژه یمنی بخش‌های گسترده‌ای را در نجران عربستان تحت سیطره خود گرفته‌اند و درگیری‌هادر عمق 50 کیلومتری خاک سعودی صورت می‌گیرد.



فرماندهان کمیته‌های انقلابی یمن با اعلام خبر «آغاز عملیات ویژه» نیروهای این کشور برای آزاد‌سازی 35 درصد باقیمانده استان مأرب از اشغال تروریست‌ها، از درگیری‌ها در عمق 50 کیلومتری خاک عربستان در منطقه نجران خبر دادند.
«مجید عبدالناصر» فرمانده انصارالله در این‌باره به خبرگزاری فارس گفته نیروهای ویژه یمنی متشکل از کمیته‌های انقلابی، ارتش یمن و قبایل یمنی پس از درگیری با تروریست‌ها موفق شدند بخش‌های گسترده‌ای را در استان نجران تحت سیطره خود درآورند و تا داخل عمق خاک عربستان پیشروی کنند.
«علی الحوثی» یکی دیگر از فرماندهان کمیته‌های انقلابی یمن نیز اظهار داشته که در پی حمله تروریست‌ها به مردم بی‌گناه، قبایل یمنی در مأرب، بزرگان و رهبران این قبایل به کمیته‌های انقلابی و ارتش یمن در حمله به مزدوران سعودی و پاکسازی اراضی کمک می‌کنند.
الحوثی این را هم گفت که نیروهای مسلح قبایل مأرب یک کاروان نظامی متعلق به ائتلاف سعودی را هدف گرفته و طی درگیری شدید با آنها 40 مزدور سعودی را از پا درآوردند.
وی افزود: «قریب به 65 درصد از مساحت استان مأرب تحت سیطره نیروهای یمنی است و بیشتر تروریست‌ها در محاصره هستند.»
«عبدالستار الزیدی» دیگر فرمانده نظامی کمیته‌های انقلابی یمن نیز از سیطره نیروهای یمنی بر «همه مناطق مسکونی استان تعز» خبر داد و گفت، درگیری با تروریست‌ها در دیگر مناطق استان ادامه دارد.
وی افزود: «با توجه به استفاده تروریست‌ها از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی در مناطق تحت سیطره آنها پیشروی نیروهای یمنی در مناطق مسکونی با احتیاط کامل انجام می‌شود. منابع یمنی همچنین از کشته شدن 11 سرباز سعودی در درگیری‌های مرزی با ارتش و گروه‌های مقاومت مردمی در مناطق جیزان و نجران خبر دادند.