kayhan.ir

کد خبر: ۸۲۱۷۷
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
برای نجات تروریست‌های محاصره شده در حلب

وزیر خارجه آمریکا به ترکیه می‌رود

همزمان با تقویت نیروهای مقاومت در اطراف شهر «حلب» و آشکار شدن نشانه‌های شکست تکفیری‌های تحت محاصره رزمناوهای آمریکایی در مدیترانه عملیات کمک اطلاعاتی تروریست‌های حلب راتحت پوشش گرفتند و وزیرخارجه آمریکا نیز گفت طی روزهای آتی برای شرکت در نشست سرکرده‌های تروریستی، به ترکیه می‌رود.


سرویس خارجی-

با در هم شکسته شدن هفتمین عملیات فرار ائتلاف تروریستی «جیش الفتح» از شهر تحت محاصره حلب، این گروه تروریستی کاملا در مخمصه افتاده است. پیش از این خبر رسیده بود که محاصره بخش جنوبی حلب شکسته شده، اما بعدا مشخص شد که عقب‌نشینی مذکور، یک اقدام تاکتیکی بوده و جنگنده‌ها و توپخانه ارتش سوریه این منطقه را تبدیل به «گذرگاه مرگ» برای تروریست‌ها کرده‌اند چرا که این عقب‌نشینی به مرگ حدود 200 تروریست  منجر شده است.
در این عملیات، جنگنده‌های روسی نیز حضور داشتند. شمار کل تلفات تروریست‌ها طی 10روز اخیر نیز در حلب، از 200 تن فراتر رفته است.
اما در جبهه مقاومت، پس از اینکه مشخص شد تروریست‌ها به هر ترتیبی قصد دارند محور جنوبی حلب را بشکنند!، شمار رزمندگان مقاومت و نظامیان ارتش سوریه را در این منطقه بیشتر کردند. «جنبش نجبا» عراق نیز حدود 2 هزار نفر از نیروهای آموزش دیده خود را به حلب اعزام کرد.
اما این حلقه محاصره، حامیان تروریسم را بیشتر از قبل، به تکاپو انداخته است.
 در عرصه میدانی، رزمناوهای آمریکایی مستقر در مدیترانه حمایت‌های اطلاعاتی از «جیش‌الفتح» در جنوب شهر حلب را آغار کرده است.
گروه تکفیری جیش‌الفتح متشکل از 22 گروه تروریستی است. این ائتلاف اصولا با هدف انجام عملیات برای شکستن محاصره حلب شکل گرفته است. «مجتهد» شاهزاده افشاگر سعودی اما اعلام کرده، «محمدبن سلمان» وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان شخصا اوضاع تروریست‌ها را در حلب مدیریت می‌کند.
حتی خبر رسیده که اتاق عملیات تروریست‌ها برای نجات از محاصره حلب در شهر «انتاکیه» ترکیه قرار دارد.
در عرصه سیاسی هم حامیان تروریست‌ها همچنان به شدت فعال هستند، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا که طی هفته‌های اخیر مرتبا از مقامات روسیه می‌خواست عملیات در حلب را متوقف کنند، پس از مشاهده شرایط حساس تروریست‌ها در حلب و پاسخ منفی مسکو، قصد دارد 21 اوت (31 مرداد) شخصا به ترکیه برود و ضمن دیدار از نزدیک با مقامات آنکارا و سرکرده‌های گروه‌های تروریستی، در مورد چگونگی شکست محاصره حلب با آنها چاره‌اندیشی کند.
دبیرکل اتحادیه عرب هم به میدان آمد
در این میان، موضعگیری «احمد ابوالغیظ» دبیرکل اتحادیه عرب هم در قبال حلب، جالب و شنیدنی است؛ ابوالغیظ علیه خروج غیرنظامیان ساکن حلب از گذرگاه‌های امن موضع گرفت! وی هم مثل دیگر حامیان تروریسم، در این شرایط سرنوشت‌ساز، خواستار آتش‌بس شد. در خواست برای آتش‌بس غالبا زمانی از سوی جبهه غربی - عربی مطرح می‌شود که کار تکفیری‌ها سخت می‌شود.
با توجه به حساس بودن عملیات حلب، حامیان تروریست‌ها که از پیروزی ارتش و جبهه مقاومت وحشت دارند، همانطور که می‌بینیم، تمام قد به میدان آمده‌اند. این کشورها از سال 2011 جنگ داخلی در سوریه را کلید زده‌اند و طبق گزارش مرکز مطالعاتی «وریل» آلمان، از آن زمان تاکنون 360 هزار تروریست را وارد خاک سوریه کرده‌اند و از این تعداد، 25 هزار تروریست، اهل عربستان هستند. آزادسازی حلب به معنی پایان کار تروریست‌ها در سوریه خواهد بود.
علاوه بر شهر حلب، عملیات ارتش سوریه در مناطق دیگر هم ادامه دارد؛ در استان لاذقیه دیروز شهرک «کنسبا» به طور کامل تحت کنترل ارتش قرار گرفت. مواضع تروریست‌ها در «ادلب» هم توسط جنگنده‌های روسی و سوری بمباران شد.