kayhan.ir

کد خبر: ۸۲۱۷۶
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱

اختلاف بر سر باز کردن در قطار راه‌آهن انگلیس را به تعطیلی کشاند!

این بار اختلاف بین راهبران قطار و بازرسان ایستگاه‌های راه‌آهن بر سر اینکه چه کسی باید در قطار را برای مسافران باز کند، باعث اعتصاب 5 روزه کارکنان راه‌آهن و سرگردانی هزاران مسافر انگلیسی شده است.



اعتصاب در کشورهای اروپایی به دلیل بحران اقتصادی و سیاست‌های ریاضتی دولت‌ها موضوع تازه‌ای نیست؛ و هر چند هفته یک‌بار کارکنان بخش‌های مختلف در اعتراض به وضعیت حقوق‌ها، ساعات کاری، کاهش دستمزدها، اخراج همکاران و... دست به اعتصاب می‌زنند. اما کارکنان خطوط ریلی انگلیس این بار به دلیل کاملا متفاوت و مضحکی دست به اعتصاب 5 روزه زده‌اند.
به گزارش ایندیپندنت، بازرسان حاضر در ایستگاه‌ها می‌گویند که راهبران قطار باید در قطارها را باز کنند و رانندگان نیز می‌گویند این کار وظیفه بازرسان و مسئولان ایستگاه‌هاست. اعتصاب سر همین موضوع باعث سرگردانی و کلافه شدن مسافران  قطار شده است. مدیران راه‌آهن معتقدند اگر راننده‌ها مسئول باز و بسته کردن در قطارها باشند ماموران حفاظتی می‌توانند سرویس بهتری به مسافرین بدهند.
معترضان همچنین گفته‌اند دولت خواسته اتحادیه‌ها برای تعریف نقش‌های بازرسان و مسئولان ایستگاه‌ها و اختیارات بیشتر به آن‌ها را رد کرده  از این رو اتحادیه حمل و نقل به دنبال شکست مذاکرات اعتصاب را به راه انداخته است.
بعد از آنکه مذاکرات سه روزه میان اتحادیه حمل و نقل ریلی با مقامات به نتیجه نرسید، مناطق جنوب شرق و لندن با این  اعتصاب پنج روزه مواجه شد. اعضای اتحادیه حمل و نقل ریلی در نواحی جنوبی با برگزاری راهپیمایی اعتراض خود را به شکست مذاکرات ابراز کردند.