kayhan.ir

کد خبر: ۸۲۰۹۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
جولیان آسانژ، موسس سایت ویکی‌لیکس:

هیلاری کلینتون با داعش رابطه تجاری دارد

بنیانگذار سایت «ویکی لیکس» فاش کرد، ایمیل‌هایی را در اختیار دارد که نشان می‌هد، یک شرکت بزرگ فرانسوی که «هیلاری کلینتون» عضو هیئت مدیره آن است، به گروه تروریستی «داعش» کمک مالی می‌کرده و با آن معاملات تجاری داشته است.


سرویس خارجی-

تاکنون درخصوص وجود پیوند میان «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا و نامزد ریاست جمهوری دموکرات‌‌ها در حال حاضر، با گروه تروریستی «داعش» اخبار و گزارش‌های زیادی منتشر شده است. در ادامه این روند، اظهارات دیروز «جولیان آسانژ»  موسس سایت افشاگر ویکی لیکس قرار می‌گیرد که وی دیروز  در گفت‌وگو با شبکه «راشا تودی»، بر زبان آورده است.
به گزارش ایسنا، آسانژ در مقدمه اظهارات خود، گفته: «دولت آمریکا در زمانی که هیلاری کلینتون وزیر خارجه بود، از لیبی به عنوان گذرگاه ارسال سلاح برای تروریست‌های افراطی فعال در سوریه استفاده می‌کرده و این چیزی است که در روزنامه «نیویورک تایمز» هم منتشر و کاملا ثابت شده است:
اما، آسانژ در ادامه اظهارات خود، حرف‌های جدیدی زد و فاش کرد: «شرکت صنعتی فرانسوی» «لافارژ» در ماجرای (بحران) سوریه نقش داشته  و 350 ایمیلی که از این شرکت منتشر شده، این ارتباط را برملا می‌کند.»  موسس ویکی لیکس گفت: «آنها (مدیران لافارز) در مناطقی مشخص، به داعش پول پرداخت می‌کرده‌اند و در معاملات تجاری مختلفی با داعش همکاری داشته‌اند.»
آسانژ با اشاره به اسنادی که در دست دارد، افزود:  «طی سال‌های 2015 و 2016 (سال جاری) از شرکت لافارژ به موسسه هیلاری کلینتون پول واریز شده است. در واقع، مدت‌هاست که میان شرکت لافارژ و کلینتون ارتباط وجود دارد و کلینتون یکی از اعضای هیئت مدیره این شرکت است.»
وی  در ادامه گفت: «میان کلینتون و عربستان نیز از طریق موسسه کلینتون، ارتباطات وسیعی وجود دارد. ریاض احتمالا بینانگذار موسسه کلینتون و یکی از بزرگترین کمک‌کنندگان این موسسه است.» به گفته آسانژ، در زمانی که کلینتون وزیر خارجه آمریکا بود، سیاست‌های صادرات تسلیحاتی آمریکا، کاملا در راستای منافع عربستان بوده است. هر چند آسانژ در این مصاحبه گفت، ایمیل‌هایی را در اختیار دارد که اگر افشا شود، به زندانی شدن کلینتون منجر می‌شود، ولی با توجه به اینکه کل هیئت حاکمه آمریکا کم و بیش می‌دانند که داعش با هدف تضعیف جبهه مقاومت در خاورمیانه، توسط کاخ‌سفید و سازمان «سیا» موجودیت یافته است، لذا، تا زمانی که شرایط عوض نشود، کلینتون و افرادی مثل وی به زندان نخواهند رفت.کلینتون خود شخصا هم در کتاب خاطراتش اعلام کرده که داعش توسط کشورش موجودیت یافته است.«جولیان آسانژ» استرالیایی از سال 2012 تاکنون در سفارت اکوادور در لندن پناه گرفته و نمی‌تواند از آن خارج شود. پلیس انگلیس اعلام کرده در صورت خروج آسانژ از سفارت، وی را دستگیر و تحویل مقامات سوئد خواهد داد. آسانژ هر از گاهی از محل سفارت اکوادور در لندن با رسانه‌های مختلف به صورت تلفنی و ویدیویی مصاحبه می‌کند.