kayhan.ir

کد خبر: ۸۲۰۹۴
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
گزارش ایندیپندنت از موج عجیب اسلام‌هراسی در غرب

بگو الله تا از فهرست پروازهای آمریکا و انگلیس حذف شوی!

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی از «موج جدید اسلام‌ستیزی» در غرب و مشکلات عجیبی که مسلمانان ساکن کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس با آن مواجه هستند، خبر داده است.


سرویس خارجی-

«اسلام ستیزی» و «اسلام هراسی» کلید واژگانی هستند که طی سال‌های اخیر در اروپا و آمریکا به شدت کاربرد پیدا کرده‌اند. گروه‌های تکفیری که ساخته و پرداخته غرب هستند، با اقدامات تروریستی خود در غرب دقیقا در راستای منافع دولت‌های غربی موج جدیدی از اسلام‌ستیزی را به راه انداخته‌اند. گاهی این اسلام ستیزی اما، جلوه‌های عجیب و غریبی به خود  گرفته است.
روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» در گزارشی با اشاره به تصویب قوانین عجیب و غریب برای مسلمانان ساکن غرب به ویژه در هنگام سوار شدن بر  هواپیما نوشت، مسلمانان در آمریکا و انگلیس مشکل اساسی دارند؛ «چندی قبل دو بانوی مسلمان هنگامی که پروازشان در شهر میامی آمریکا به مدت 5 ساعت توقف می‌کند، اجازه پیدا نمی‌کنند برای خرید غذا و نوشیدنی از هواپیما خارج شوند و این کار سرانجام با مراقبت نیروی پلیس صورت می‌پذیرد. در موردی دیگر یک بانوی مسلمان از هواپیمای فرودگاه شیکاگوی آمریکا تنها به این بهانه پیاده می‌شود که از مسافر بغل دستی‌‌اش خواسته بود صندلی‌شان را تعویض نمایند. شورای مسلمانان آمریکا خواهان رسیدگی به این موضوع شده است.»
ایندیپندنت در ادامه‌ نوشت: «اگر شما مسلمان باشید و نام‌تان شبیه شخصی دیگر باشد نیز دچار مشکل می‌شوید. جریان از این قرار است که «سید آدم احمد» پسر 6 ساله از سوار شدن به هواپیما به خاطر این‌که نامش در فهرست مسافرین با خطرپذیری بالا قرار داشت، ممنوع شد. در حالی‌که مقام‌های مرتبط قول حل این مسئله را دادند اما سید احمد نتوانست سوار هواپیمای خطوط هواپیمایی کانادا در ماه مارس شود.»
در ادامه این گزارش می‌خوانیم: «تکلم به زبان عربی نیز خود دردسرآور است. یک پناهجو که از عراق  وارد آمریکا شد، نامش از پرواز خطوط هوایی «سواث وست» در آوریل به دلیل این‌که با زبان عربی با خانواده‌اش در بغداد تماس تلفنی گرفت، خط خورد. نام اسلامی داشتن نیز جزو ممنوعه‌ها است. ماه گذشته فردی که «محمد احمد رضوان» نام داشت، نامش از فهرست مسافران شرکت هوایی امریکن ایرلاینز حذف شد. هنگامی که او سوار هواپیما شد و  بر صندلی نشست، مهماندار زن این هواپیما با بلندگوی داخل هواپیما اعلام کرد:  «محمد احمد، مسافر صندلی شماره 25،من مراقب شما هستم.»
به نوشته ایندیپندنت ذکر نام «الله» نیز موردی  است که مسلمانان را از هواپیما خارج می‌سازد. بر این اساس، یک بار یک زوج مسلمان با نام «فیصل» و «نازیا عالی» از پرواز خطوط هوایی «دلتا ایر» که از فرانسه عازم  آمریکا بود بازماندند زیرا گفته شد این دو با ناراحتی نام الله را به زبان آورده بودند! مورد دیگر مطالعه کتاب است. در یک مورد یک مسلمان کارگر در فرودگاه انگلیس مورد بازجویی قرار گرفت زیرا خدمه پرواز او را در حال خواندن کتابی درباره فرهنگ سوریه در زمان پرواز ماه عسلش دیده بودند!
در پایان این گزارش آمده است: «مورد آخر انجام تکالیف ریاضی است. یک اقتصاددان دانشگاه «آیوی» آمریکا بعداز اینکه یک مسافر به نادرستی مدعی شد که او معادلات ریاضی را به زبان عربی حل می‌نماید موجب مظنون شدن پلیس به این مسافر مسلمان شد و این امر باعث گشت که وی با همراهی پلیس از هواپیمای آمریکایی خارج شود.»