kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۹۸۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
ابتکار سعودی‌ها برای نجات از حملات انصارالله؛

حفر خندق دور سرزمین حجاز!

روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» با اشاره به حملات انقلابیون به مواضع سعودی‌ها در جنگ یمن اعلام کرده برای در امان ماندن از این حملات، باید اطراف عربستان را خندق حفر کرد.



روزنامه الشرق الاوسط دیروز در مقاله‌ای به قلم «عبدالرحمن الراشد» روزنامه‌نگار معروف سعودی به شکست ائتلاف متجاوزان به یمن به فرماندهی سعودی‌ها صراحتا اعتراف کرد. به گزارش ایرنا «عبدالرحمن الراشد» که پیش از این  مدیر شبکه تلویزیون العربیه هم بوده دراین مقاله نوشته: «توپخانه‌های انصارالله به نزدیکی روستاهای سعودی رسیده‌اند اما نیروهای ائتلاف قادر به ورود به صنعا نیستند و جنگ یمن تا 15 سال دیگر ادامه خواهد داشت. «وی در ادامه  با تشبیه عملیات نظامی عربستان علیه یمن به جنگ آمریکایی‌ها در افغانستان که 15 سال به طول انجامید گفت: «یمن و افغانستان از نظر دارا بودن سرزمین‌های ناهموار و صعب العبور و اهمیت نقش قبایل و دخالت خارجی‌ها شبیه به یکدیگر هستند.» او در این مقاله که با عنوان «یمن و راه طولانی صلح» منتشر شده است، از کشورهای عضو ائتلاف سعودی خواست به این فکر کنند که حل بحران یمن نزدیک نیست بلکه دنبال راه حلی موقتی و جزئی باشند تا براساس آن، حکومت دولت مستعفی یمن را بر مناطق آزاد شده و تحت نفوذ امکان پذیر سازد.این نویسنده سعودی در ادامه با اشاره به پیشروی انصارالله در مرزهای سعودی گفت، یک‌بار یک فرد سعودی به او گفت که: «جنگ یمن حداقل تا سه سال دیگر پایان نخواهد یافت و ما بایستی برای دفاع از خود، در اطراف خود خندق حفر کنیم. «وی در ادامه و برای تائید این اظهارات افزود: «جنگ حوثی‌ها اکنون از صنعا و شهرهای یمن به روستاهای مرزی عربستان و مناطق کوهستانی کشیده شده و در اثر آن صدها تن کشته شده اند.» گفتنی است اخیرا «مجتهد» شاهزاده افشاگر و  معروف سعودی نیز  اعلام کرد که ارتش سعودی هزاران نفر از اهالی مناطق مرزی را به صورت اجباری از محل سکونت خود بیرون رانده ‌است، بدون آنکه مناطقی را به عنوان جایگزین برای اسکان آنان فراهم کند و قبایل این مناطق اکنون آواره شده‌‌اند. منابع سیاسی یمنی و سعودی تاکید دارند که شتابزدگی نظام آل سعود برای تخلیه گسترده مناطق مرزی، به دلیل ترس از احتمال روی آوردن قبایل روستاها و شهرهای مرزی نزدیک یمن به مقاومت مردمی در مقابل نظام سعودی است. ارتش و نیروهای انصارالله یمن بارها مناطق مرزی عربستان را هدف حملات خود قرار داده‌اند و چندین پایگاه نظامی سعودی‌ها را منفجر کرده‌اند.
آمار سازمان بهداشت جهانی از جنایات سعودی
 از سوی دیگر، دفتر سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرد، در تجاوز سعودی‌ها به یمن در مجموع ۶۶۰۰ تن کشته و ۳۲ هزار و ۹۶۴ تن نیز زخمی شده‌اند. خبر دیگر اینکه، عضو هیئت جنبش انصارالله یمن در مذاکرات صلح کویت، آمریکا را عامل به نتیجه نرسیدن این مذاکرات اعلام کرد. «مهدی‌المشاط» با اشاره به توافقات اولیه در دور اول مذاکرات در کویت اعلام کرد، آمریکا برای به شکست کشاندن توافقی که واضح و منصف بود و اجماع بین‌المللی درباره آن وجود داشت، از طریق همپیمان سعودی و منافقین وارد عمل شد و فرمان‌های آمریکا با مشارکت نماینده سازمان ملل در امور یمن اجرا شد. مذاکرات صلح یمن در کویت پس از 90 روز در دو دور دیروز بدون نتیجه به پایان رسید.