kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۹۷۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰

پلیس‌های نژادپرست آمریکا نوجوان سیاه‌پوست را کشتند و به هم تبریک گفتند!

تصاویر جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد پلیس‌های نژادپرست آمریکا در کمال خونسردی به یک نوجوان سیاه‌پوست شلیک کرده و پس از کشتن وی به یکدیگر تبریک می‌گویند!


سرویس خارجی-

کشتار سیاهپوستان در آمریکا سریال دنباله‌داری است که ظاهرا بنا ندارد به پایان برسد.
 هر چند روز یک بار  تصاویر جدیدی از کشتار سیاهان توسط پلیس‌های نژادپرست آمریکایی منتشر می‌شود. در اکثر موارد نیز پلیس‌های قاتل تبرئه یا به یک هفته و اگر خوش‌شانس باشند به یک ماه مرخصی  با حقوق و مزایا  فرستاده می‌شوند تا سر و صداها بخوابد. اعتراضات به این کشتارها نیز تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.
در جدیدترین مورد از این کشتار‌های سریالی پلیس شیکاگو روز جمعه تصاویر ویدئویی از تیراندازی پلیس به یک نوجوان سیاه پوست که بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داد منتشر کرد. تصاویر تیراندازی به «پل اونیل» نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی نشان می‌دهد که نیروهای پلیس به این نوجوان در یک خودرویی که ادعا شده سرقتی است شلیک می‌کنند، سپس وی را که به شدت زخمی است پشت یک خانه در منطقه «ساوث شور » دستبند می‌زنند. در این تصاویر صحنه شلیک تیرهایی که موجب کشته شدن این نوجوان می‌شود نشان داده نمی‌شود با این حال صدای شلیک دستکم چهار گلوله شنیده می‌شود.
رئیس آژانس نظارت بر پلیس شیکاگو پس از  انتشار این تصاویر آن را «شوکه‌کننده» توصیف کرده و با خانواده اونیل هجده ساله ابراز همدردی کرده است. براساس تاریخی که در تصاویر درج شده است این تیراندازی حدود ده روز پیش رخ داده است.
«مایکل اوپن هایمر» وکیل خانواده اونیل اما در مقابل ساختمان پلیس شیکاگو در جمع خبرنگاران این تصاویر را «به شدت وحشتناک» توصیف کرده و گفته قصد دارد خواستار تحقیقات ویژه درباره تیراندازی به این نوجوان غیرمسلح از سوی دادستان ویژه شود.  وی گفته «هیچ تردیدی در ذهن من وجود ندارد که اقدامی جنایی صورت گرفته است و آنچه در این تصاویر مشاهده می‌شود این است که پلیس با خونسردی کامل این جنایت را مرتکب شده است.»  
«جمال گرین» سخنگوی خانواده اونیل نیز در اظهاراتی گفته وی از یکی از این تصاویر که نشان می‌دهد «افسران پلیس پس از تیراندازی به یکدیگر تبریک می‌گویند و دست می‌دهند» بسیار شوکه شده است.