kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۹۲۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰

اعلام همبستگی 300 هزار بحرینی با شیخ عیسی قاسم در خیابان‌های منامه

صدها هزار نفر از مردم بحرین با برگزاری تظاهرات و سر دادن شعار لبیک یا عیسی قاسم وفاداری خود را با روحانی بزرگ این کشور اعلام کردند.


در حدود 300 هزار نفر از مردم بحرین با برگزاری تظاهرات در منامه و خیابان‌های شهرک الدراز خواستار پایان سرکوب و خشونت علیه شیعیان این کشور شدند.تظاهرکنندگان که در خیابان‌های اطراف منزل شیخ عیسی قاسم در شهرک الدراز تجمع کرده بودند یک صدا فریاد می‌زدند، «لبیک یا عیسی قاسم»، «ما تو را تنها نخواهیم گذاشت».
این در حالی است که ماموران آل خلیفه در خیابان‌ها مستقر و سعی در مسدود کردن راه تظاهرکنندگان داشتند.مردم بحرین این تظاهرات را روز گذشته در پاسخ به فراخوان ائتلاف 14 فوریه برگزار و آن را تظاهرات وفاداری به شیخ عیسی قاسم نامیدند.رژیم بحرین در تاریخ 31 خرداد تابعیت شیخ عیسی قاسم را سلب کرد. این اقدام موج جدیدی از اعتراضات را به همراه داشت.
در همین حال روز گذشته نیروهای امنیتی رژیم سرکوبگر آل خلیفه «شیخ محمدجواد الشهابی» رئیس حوزه علمیه امام باقر(ع) بحرین را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.دادستان بحرین دست‌کم 9 تن از روحانیون و فعالان اجتماعی این کشور را برای بازجویی به مرکز پلیس شهر «حمد جنوبی» فرا خوانده است.در همین رابطه علمای برجسته بحرین، با صدور بیانیه‌ای از رژیم آل خلیفه خواستند که به منظور جلوگیری از بحرانی‌تر شدن اوضاع، احضارها و بازداشت‌ها را متوقف کرده و مشکلات را با گفت‌وگو و تفاهم حل کند.
علمای بحرینی تاکید کردند که ادامه احضارها و بازداشت روحانیون پیامدهای بسیار دشواری برای امنیت و ثبات این کشور دارد.مردم بحرین از سال 2011 علیه نظام حاکم بر این کشور اعتراضات خود را آغاز کرده و خواستار برقراری عدالت و حق تعیین سرنوشت خود هستند. رژیم آل خلیفه با حمایت نیروهای عربستان و استفاده از خشونت این اعتراض‌ها را سرکوب کرد و در نتیجه آن تاکنون بیش از 150 بحرینی شهید و صدها نفر دیگر  نیز زخمی شدند.