kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۹۲۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰

هلاکت ۴۰۰ تروریست تکفیری در حمله ارتش سوریه به ادلب و حلب

نیروهای ارتش سوریه در دو استان «ادلب» و «حلب» مواضع تکفیری‌ها را هدف قرار دادند و حدود ۴۰۰ تروریست را به هلاکت رساندند.

 
 

به گزارش تسنیم، نیروهای مقاومت و نظامیان سوریه با حمایت هوایی ارتش سوریه و روسیه در دو استان «حلب»  و «ادلب»، دست به حملات جداگانه علیه تروریست‌ها زدند. در این حملات، تروریست‌ها در حومه شمالی شهر ادلب و مناطق جنوبی حلب بمباران شدند. در شهر منبج نیز نیروهای دموکراتیک سوریه (کردها) دو عملیات جداگانه علیه تروریست‌های تکفیری انجام دادند.
در شهر «خان‌ طومان»، هم تروریست‌ها پیش از شروع عملیات، توسط نیروهای دولتی و مقاومت غافلگیر شدند. شمار تلفات جبهه عناصر تکفیری، در منبج 55 نفر،  در حلب 80 تن و در خان طومان هم 40 تن اعلام شد. علاوه بر مناطق فوق، تروریست‌ها در جاهای دیگر نیز هدف حملات نیروهای دولتی قرار گرفتند و کشته دادند.
شمار کل این کشته‌ها بیش از ۴۰۰ نفر گزارش شده‌است.
نظامیان روسیه نیز با موشک بالستیک یک موضع گروه‌ تکفیری «جیش الاسلام» را در روستای «بابسقا»  واقع در شمال ادلب هدف قرار دادند. در این حمله، یک کارگاه تولید سلاح تکفیری‌ها منهدم و شماری از تروریست‌ها هم کشته شدند.
اما تروریست‌ها در واکنش به این حملات، محله‌ها و مناطق مسکونی حلب را هدف گلوله‌های خمپاره و دیگر سلاح‌ها قرار دادند.  در این حملات، هشت غیرنظامی جان خود را از دست دادند و 30 تن دیگر زخمی شدند.
رژیم صهیونیستی  نیز با هدف  کاهش تمرکز نیروهای مقاومت و ارتش سوریه در حلب و محاصره تروریست‌ها، کامیون‌های متعلق به حزب‌الله را در خاک سوریه و در شمال دمشق هدف قرار دادند. پیش از این نیز ارتش صهیونیستی مواضع نیروهای سوری را در «قنیطره»  هدف قرار داده بودند.
در مورد شمار احتمالی شهدای حزب‌الله در حمله فوق خبری نرسید.
در ارتباط با شرایط حلب نیز خبر رسید، تلاش آمریکا و عربستان در حمایت از تروریست‌ها، نسبت به قبل علنی‌تر شده است؛  به گفته «بسام‌ عبدالله»  تحلیلگر سوری، آمریکا حمایت خود از «جبهه‌النصره»  را علنی کرده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، با توجه به علنی‌تر شدن حمایت‌های عربستان و آمریکا از تروریست‌های مستقر در حلب، روزهای آینده شاهد درگیری‌های شدیدتری در حلب خواهیم بود.
بیش از یک هفته است که تروریست‌های تکفیری در حلب تحت محاصره کامل نیروهای مقاومت و ارتش سوریه هستند. به گفته «حسن حسن» کارشناس نظامی سوریه، اگر نبرد حلب به نفع ارتش سوریه تمام شود و کار تروریست‌ها در این شهر یکسره شود، دولت آمریکا قادر به پیاده کردن نقشه‌های آتی خود برای سوریه نیست.
 آمریکا در حال حاضر تلاش می‌کند که تروریست‌های به اصطلاح میانه‌‌رو را  در حلب از محاصره نجات دهد.
از برنامه‌های دیگر واشنگتن در شمال سوریه و به ویژه در استان‌های «حسکه» و حلب، این است که بر گستره فتوحات «نیروهای دموکراتیک سوریه» (کردها) در این دو استان بیفزاید.