kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۹۲۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
تشدید تهدید تکفیری‌ها علیه کشورهای اروپایی

نخست‌وزیر سابق فرانسه: تا دیر نشده باید از حزب‌الله علیه داعش کمک بگیریم

نخست‌وزیر سابق فرانسه تأکید کرد، پاریس باید برای جلوگیری از گسترش نفوذ داعش از گروه‌هایی مانند حزب‌الله و ارتش سوریه که به‌طور جدی با تروریست‌ها می‌جنگند حمایت کند.



 سال‌هاست که اروپا و آمریکا  از تروریسم به عنوان ابزاری برای پیشبرد منافع خود در غرب آسیا استفاده می‌کنند. غرب زمانی از طالبان، القاعده، داعش و النصره و سایر گروه‌های تروریستی برای پشبرد منافع خود استفاده کرده و حال که این تروریست‌ها مار خورده و افعی شده و سلاح خود را به روی دوستان غربی خود گرفته‌اند غرب به فکر مبارزه با تروریسم افتاده است.
تا دیروز از منظر غربی‌ها جنبش‌هایی مثل حزب‌الله که نوک پیکان مبارزه با تروریسم دولتی رژیم اسرائیل و تروریسم تکفیری داعش می‌باشد تروریست بودند و حال که داعش به دروازه‌های اروپا رسیده برخی مقامات غربی خواستار همکاری با حزب‌الله برای مقابله با تروریسم تکفیری هستند.
در همین راستا«فرانسوا فیون» نخست‌وزیر سابق فرانسه که کشورش این روزها به هدف اصلی داعش برای کشتار اروپایی‌ها بدل شده، حمایت از مخالفان واقعی و عملگرای این گروه تروریستی را خواستار شد.
بر اساس گزارش المیادین، فیون گفته که «باید از  حزب‌الله و ارتش سوریه و مبارزان کرد در مسیر مبارزه با داعش حمایت کرد و الا سوریه به دست تروریست‌ها خواهد افتاد». وی در توجیه درخواست حمایت از این 3 گروه گفته که «آنها تنها کسانی هستند که با داعش می‌جنگند.» این سیاستمدار فرانسوی همچنین ازسرگیری روابط دیپلماتیک با دمشق را خواستار شده است.
فیون به گروه‌های تروریستی درگیر جنگ با دولت سوریه که غرب آنها را  «ارتش آزاد سوریه» می‌نامد نیز  پرداخته و گفته که «تاکنون ندیده‌ام که معارضان سوری با داعش بجنگند.» آنها اغلب با رژیم سوریه می‌جنگند و قابلیت انطباق با این سه گروه (حزب‌الله، ارتش و کردها) برای مبارزه با داعش را ندارند.
غرب از دروغگویی دست بردارد
این تنها فیون نیست که خواستار تغییر راهبرد غرب در جنگ با داعش شده «رابرت فیسک» تحلیلگر باسابقه روزنامه «ایندیپندنت»نیز در یادداشتی مملو از کنایه به سران کشورهای غربی، از ریاکاری غرب انتقاد کرده و نوشته است که آمریکا و متحدان اروپایی‌اش باید از دروغ گفتن در مورد سوریه دست بردارند.»
تحلیلگر ایندیپندنت رسانه‌های غربی را به ریاکاری در پوشش اخبار سوریه متهم کرده و نوشته است که سه سال قبل زمانی که گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه «بخش غربی حلب را که تحت کنترل ارتش سوریه بود محاصره کرده و به مناطقی که صدها هزار خانواده در مناطق تحت کنترل دولت سوریه زندگی می‌کردند، حمله خمپاره‌ای و راکتی می‌کردند. ناراحتی چندانی از بر و بچه‌های کانال‌های ماهواره‌ای به گوش نمی‌رسید»به نوشته فیسک، اما حالا که جای طرفین عوض شده و این ارتش سوریه است که توانسته حلب را محاصره کند، «اقیانوسی از اشک و ناله» به راه افتاده است.
 به گزارش فارس فیسک نوشته است که غرب گروه‌های «میانه‌رو» را از داعش جدا کرده، در حالی که این گروه‌های میانه‌رو یا «دلقک‌های سیا» هستند یا «ارتش 70 هزار نفری خیالی» دیوید کامرون (نخست‌وزیر سابق انگلیس، که نیروهای میانه‌رو را 70 هزار نفر تخمین زده بود). در پایان این یادداشت آمده است: «بله، اکنون زمان آن است که از دروغگویی به مردم خاورمیانه دست برداریم. زمان آن است که از دروغ گفتن به خودمان دست برداریم.»