kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۷۶۹
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
با تجمع مقابل کاخ پادشاه عربستان

خانواده سربازان عربستانی خواستار بازگشت فرزندانشان از جنگ یمن شدند

خانواده‌های سربازان عربستانی که با یمن می‌جنگند با تجمع در برابر کاخ «الیمامه» ریاض خواستار بازگشت فرزندانشان پیش از کشته شدن شدند.


 فارس به نقل از  پایگاه خبری «یمنی پرس»، گزارش داد که صدها تن از اعضای خانواده‌های سربازان عربستانی خواستار پایان جنگ عربستان علیه یمن شدند. به گفته شاهدان و خبرنگاران خارجی معترضان در برابر کاخ الیمامه در ریاض تجمع کرده و خواستار بازگشت فرزندانشان از جنگ آل سعود علیه مردم یمن شده‌اند. براساس این خبر نیروهای امنیتی سعودی نیز در محل تجمع حاضر شده علاوه بر محاصره معترضان دستگاه‌های تلفن همراه آنها را مصادره کردند تا از محل تجمع تصویربرداری صورت نگیرد. در این بین  ده‌ها تن از مردم بازداشت شده و به محل نامعلومی منتقل شدند. یک منبع رسانه‌ای خارجی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که معترضان شعار می‌دادند «کشتار فرزندان ما را متوقف کنید» و خطاب به پادشاه عربستان اعلام ‌کردند که خون این جوانان گردن او خواهد بود.
بر اساس این خبر یک نظامی بازنشسته سعودی با نام «الدوسری» در این باره گفته که به دلیل نبود برنامه و استراتژی مشخص در خصوص نبردهای زمینی در مرزهای عربستان و یمن، شمار قربانیان ارتش سعودی در مرزهای این کشور روز به روز افزایش می‌یابد. عربستان از فروردین 94 با تصور یک جنگ چند هفته‌ای به یمن حمله کرد، اما پس از 18 ماه در باتلاق یمن گرفتار شده است و بنابه آمار «مجتهد» شاهزاده افشاگر سعودی  بیش از چهار هزار نظامی سعودی در جنگ یمن کشته شدند.